مشارکت ۵۸ درصدی بانوان در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث

بهجت پور با بیان این که ۹۱۹ نفر از خانم ها در این کنگره مشارکت داشته و مقاله ارسال کرده اند، گفت: طبق آمار بانوان با ۵۸ درصد سهم بیشتری را در ارسال مقالات داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «زینب بهجت پور» در گفت و گویی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث، اظهار داشت: این کنگره غیر از همایش اصلی دارای 9 کمیسیون تخصصی بود که یکی از کمیسیون ها به بانوان اختصاص داشت.

وی افزود: کمیسیون بانوان از ساعت 14 تا 16 در سالن شهید موسوی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد که در این کمیسیون، 3 مقاله مورد بررسی قرار گرفت که موضوع مقاله اول «مرزبندی با دشمنان؛ علل و پیامدها» بود که توسط خانم ناهیدسادات سید رضایی ارائه شد.

رئیس کمیسیون بانوان کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث، «نقش دعا در رشد جامعه با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی» را عنوان مقاله دوم این کمیسیون عنوان کرد و ادامه داد: این مقاله نیز از سوی خانم هاجر خادم زاده یگانه تشریح شد.

وی خاطرنشان کرد: خانم نجمه نظری دیگر سخنران کمیسیون بانوان بود که مقاله «مسئولیت ها و حقوق زن در خانواده از نگاه مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را در این کمیسیون ارائه داد.

خانم بهجت پور همچنین به داوران این کمیسیون اشاره کرد و گفت: دواری این کمیسیون را خانم ها معصومه شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، طاهره ماهروزاده عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه و عاطفه صادقی پژوهشگر انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

وی با بیان این که 919 نفر از خانم ها در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث مشارکت داشته و مقاله ارسال کرده اند، گفت: از این تعداد، 554 مقاله پذیرفته و 76 مقاله نیز رد شد و تعداد 289 اثر ارسالی نیز فقط به صورت چکیده ارسال شد و اصل مقالات دریافت نگردید.

دبیر گروه علمی حوزه های علمیه خواهران همچنین به فراوانی شرکت کنندگان کمیته بانوان اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت کنندگان از  مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه الزهراء، دانشگاه و سایر مراکز بودند که بیشترین افراد مشارکت کننده با 67 درصد از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی با اشاره به مجموع مقالات ارسالی بانوان و آقایان به کنگره، گفت: در مجموع 1083 مقاله به کنگره ارسال شده که 630 مقاله از سوی بانوان و 453 مقاله از آقایان بوده که طبق آمار بانوان با 58 درصد سهم بیشتری را در ارسال مقالات داشته اند.

 

کد خبر 1156776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha