مقوله  پیشگیرانه یک کار فرهنگی است/ رسانه ها نقش مهمی در انتقال پیام های پیشگیرانه دارند

روشنی با بیان اینکه نقش رسانه ها در جامعه نقشی است که غیر قابل انکار است، گفت: رسانه ها نقش مهمی در انتقال پیام های پیشگیرانه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، صبح امروز(۲۱ اسفند) در نشست خبری و هم اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: کار پیشگیرانه یک کار فرهنگی است و به عبارت دیگر امر به معروف و نهی از منکر است.

 

«مالک روشنی»  یادآور شد: نقش رسانه ها در جامعه نقشی است که غیر قابل انکار است، رسانه از یک طرف زبان گویای مردم است و از یک طرف مخاطبینی دارد که تغذیه فکری آنها را انجام می دهد.

 

وی افزود: یک رسانه موفق اگر برنامه های فرهنگی، علمی و مذهبی داشته باشد خودش یک دانشگاه است چون دارد مخاطبینش را تربیت می کند، اگر پیامی پیشگیرانه را انتقال دهید افراد زیادی را آگاه کردید.

 

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: رسانه به عنوان زبان گویای مردم خیلی از مشکلات و معضلات را شناسایی می کند که اگر ادارات و نهادهای مربوطه به موقع ورود نکنند فاجعه پیش می آید.

 

وی با بیان اینکه اگر در بسیاری از آسیب ها و مسائل اجتماعی، پیشگیری کردیم برنده ایم، افزود: انتظار بنده از رسانه ها این است که به عنوان ناظر، مشکلات را منعکس کنید و از شما به عنوان کسی که حرفتان به مردم می رسد انتظار دارم که کمک کنید.

 

روشنی یادآور شد: زیبنده نظام اسلامی نیست که سال به سال آمار پرونده هایش بالا برود، اگر ما با کار پیشگیرانه بتوانیم اطلاع رسانی کنیم مانع تشکیل خیلی از این پرونده ها می شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها می خوام راهکار بدهند، پیشنهاد بدهند، طوری که ما و شما بتوانیم مردم را از گرفتاری نجات دهیم چرا که پرونده ها در این شرایط معیشتی که مردم در تنگنا هستند، غیر از بار روانی و رفت و آمد، برای آنها هزینه هایی نیز به دنبال دارد.

کد خبر 1156812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha