شماره جدید فصلنامه «الدراسات الادبیّه» منتشر شد

صد و دومین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی «الدراسات الادبیّه» با موضوع «تأثیر و تأثر میان دو زبان عربی و فارسی و ادبیات تطبیقی» در لبنان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدودومین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی «الدراسات الادبیّه» ویژه نظامی گنجوی، حکیم ایرانی قرن ششم هجری با همکاری مشترک دانشگاه لبنان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، منتشر شد.

 

انتشار مجله الدراسات الادبیه از سال ١٣٣٩ از سوی مرکز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لبنان آغاز شد و سعی داشت تا حدود زیادی خلأ موجود در مطالعات ادبیات تطبیقی فارسی و عربی را پر و پیوند تاریخی میان دو فرهنگ ایران و عرب را بار دیگر برقرار کند، فرهنگی که قرن ها در تثبیت ارکان تمدن اسلامی نقش ایفا کرده و امتزاج این دو فرهنگ و ارتباطشان با یکدیگر توانست جریان تازه‌ای در عرصه پژوهش و مطالعات به راه بیاندازد.

 

این مجله از ضریب استنادی و ضریب تأثیر بالایی برخوردار است. مجله مطالعات ادبی توانسته است در طبقه بندی اتحادیه دانشگاه‌های عربی برای سال 2021 ضریب تأثیر عربی (arab imbact factor) 0.73 را کسب کنند.

 

علاقه‌مندان برای دریافت صدودومین شماره این مجله می‌توانند فایل‌ Pdf آن را از لینک اینترنتی http://beirut.icro.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=139&fkeyid=&siteid=261&pageid=11629&newsview=778151 دریافت کنند.

کد خبر 1156833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha