مشارکت ۳۵ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در راهیان نور مجازی

واقعی گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم استان، در آیین افتتاحیه اروهای راهیان نور که به صورت مجازی برگزار می شود شرکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، «محمد علی واقعی» در آیین افتتاحیه اردوهای مجازی راهیان نور که در کانون شهید مطهری بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این اردوها به مدت 2 روز به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار می شود.

 

وی، با اشاره به ثبت نام بیش از 20 هزار دانش آموز دختر و پسر در سامانه اردوهای راهیان نور، اذعان کرد: در مدت برگزاری اردوها مجازی راهیان نور، اجرای پنج برنامه استانی برای دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده پیش بینی شده است که به صورت روایت گری، خاطره گویی، سرود، نمایش رادیویی و تلویزیونی و نماهنگ پیش بینی شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برقراری ارتباط زنده با یادمان های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های اردوهای مجازی راهیان نور امسال دانش بهارستان علم و ادب برشمرد و عنوان کرد: راهیان نور عضو جدا نشدنی از یاد و خاط مردم خطه قهستان زمین و خط اتصال نسل امروز با شهدا است.

 

وی با بیان اینکه راهیان نور در مقابله با تهاجم نرم دشمن، دانش آموزان ما را برای مقابله پیروزمندانه آماده می‌کند، بیان کرد: اگرچه به واسطه وجود ویروس کرونا دانش آموزان ما در دو سال گذشته نتوانستند در یادمان‌ها حضور به هم رسانند ولی در فضای مجازی قریب 800 هزار نفر از دانش آموزان، اولیا و معلمان استان از فیض راهیان نور به صورت آنلاین و آفلاین بهره مند شدند.

 

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور، تداوم بخش فرهنگ ایثار، رشادت و شهادت در جامعه دانش آموزی و نقطه اتصال خط شهیدان دیروز و امروز انقلاب اسلامی ایران است.

 

به گفته واقعی، اردوهای راهیان نور تداوم دفاع مقدس ملت قهرمان ایران در مقابله با توطئه ها، دشمنی ها و  زیاده خواهی دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب در میادین عقیدتی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی بوده و  محور وحدت و همدلی ای که مورد تأکید شهدا در وصیت شان بود، شده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1156842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha