نشست فعالان گردشگری ابوزیدآباد با آمران معروف و ناهیان منکر

نشست فعالان گردشگری ابوزیدآباد با آمران معروف و ناهیان منکر این شهر با حضور امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست فعالان گردشگری ابوزیدآباد با آمران معروف و ناهیان منکر  با حضور امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات برگزار شد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد در این نشست با تبریک پیشاپیش سال جدید و ایام مبارک شعبانیه، حمایت از فعالان گردشگری را در راستای توسعه این صنعت امری مهم دانست و بر ضرورت فراهم آوردن امکانات لازم جهت توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد.

 

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری اظهار داشت: فعالان و راهنمایان گردشگری باید این مهم را القا کنند که ابوزیدآباد شهر مذهبی است، بعد از اینکه به دنبال توسعه گردشگری هستیم، مراقب باشیم آسیب های گردشگری توسط برخی گردشگران بر فرهنگ ما غالب نشود برعکس این فرهنگ ماست که با غنای تاریخی که دارد بر فرهنگ گردشگران غالب شود.

 

امام جمعه ابوزیدآباد با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده چند ساله اخیر در حوزه گردشگری این منطقه تصریح کرد: همه باور دارند که یکی از راههای ایجاد اشتغال در ابوزیدآباد و بخش کویرات، توجه و توسعه صنعت گردشگری و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در این منطقه است.

 

حجت الاسلام شاهمیری با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل فعالان گردشگری و ناهیان منکر افزود: باید با تعامل یکدیگر اجازه ندهیم برخی انگشت شمار به نام گردشگر دست اقدامات هنجارشکنانه ای بزنند و وظیفه راهنمایان و لیدرهای محلی گردشگری است که ضمن توجیه گردشگران و مسافران به حفظ شئونات اسلامی و ایرانی تشویق کنند.

 

وی افزود: ناهیان منکر نیز باید بدانند با هر رفتاری از سوی گردشگران نباید برخورد آنچنانی شود و موجب نتیجه عکس و بروز برخی مشکلات می شود و اگر ناهیان منکر و فعالان گردشگری تعامل تنگاتنگی داشته باشند بسیاری از مسائل قابل حل است.
 

امام جمعه ابوزیدآباد اظهار داشت: مطمئنا راهنمایان گردشگری نیز با برخی ناهنجاری که بعضا از سوی برخی گردشگران اتفاق می افتد مخالف هستند و با برنامه ریزی هایی که انجام خواهند داد محیط را برای گردشگری سالم فراهم خواهند ساخت و بیشتر گردشگران نیز به به ارزش های دینی و ایرانی پایند هستند.



در پایان این نشست ، فعالان گردشگری و اعضای محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر توافق کردند که در جهت رونق بخشیدن به صنعت گردشگری منطقه کمال همکاری و تعامل را داشته باشند و در صورت هرگونه مشکلات احتمالی با محوریت امام جمعه محترم وبدون حاشیه سازی جهت رفع مشکلات اقدام نمایند.
 

در ابتدای این نشست، امام جمعه ابوزیدآباد، فرماندار، دادستان و فرمانده ناحیه بسیج شهرستان آران و بیدگل با حاضران پیرامون مسائل حوزه گردشگری بخش بحث و گفت و گو کردند.

کد خبر 1156867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha