کارگردان تونسی: کربلای معلی تنها پایتخت مذهبی نیست

تعدادی ازهنرمندان عرصه تئاتر بین المللی جشنواره تئاتر حسینی را ستودند و اعلام کردند: شهر کربلا علاوه بر پایتخت مذهبی، به پایتخت فرهنگی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، تعدادی از متخصصان در عرصه تئاتر کودک و نوجوان تلاش های آستان مقدس حسینی در جشنواره حسینی را که از یکم مارس در کربلای معلی آغاز شده است، ستودند و تاکید کردند: این کارناوال فرهنگ، شهر کربلا علاوه بر پایتخت مذهبی، به پایتخت فرهنگی تبدیل کرد.

 

حافظ خلیفه، کارگردان و استاد دانشگاه تونس گفت: جشنواره حسینی پیشرفت چشمگیری داشته است. بنابراین فکر می کنم که آستان مقدس حسینی به تئاتر به خصوص تئاتر کودک توجه ویژه داشته است.و فرهنگ به عنوان یک مرجع دینی باتوجه به شرایط حساس برای ساخت مردم عراق مسئله ای مهم است.

 

وی افزود: آستان مقدس حسینی در طول سال های گذشته در سایه کمرنگ شدن نقش مسئولان مربوطه حامی واقعی فرهنگ به شمار می اید. ما در اینجا از فرهنگ مذهبی و دینی سخن نمی گوییم، بلکه درباره فرهنگ در مفهوم ناب آن سخن می گوییم.

 

خلیفه افزود: این مسئله مهمی است که یک نهاد مذهبی ، بعد انسانی را از طریق برپایی برنامه های متعدد از جمله جشنواره حسینی، ایام کربلا، جشنواره سینمایی النهج و تعدادی از رویدادهای دیگر بین المللی به همگان عرضه کرده است.

کد خبر 1156873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha