فراخوان جشنواره «به عشق مهدی» با گویش محلی در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: در آستانه میلاد حضرت مهدی موعود(عج) جشنواره «به عشق مهدی» از سوی کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) و با همکاری مجموعه رسانه ای طاووس بهشت آران و بیدگل برگزار می شود.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در آستانه میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) جشنواره «به عشق مهدی»  از سوی کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) و با همکاری مجموعه رسانه ای طاووس بهشت این کانون در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند ویدئوهای ضبط شده خود را به زبان محلی گویش باستانی آران و بیدگل با موضوعات مرتبط با امام زمان(عج) در حداکثر زمان یک دقیقه و به صورت افقی به دبیرخانه جشنواره ( مسجد امام زمان(عج)) ارسال کنند.


ضابطی با اشاره به اینکه این فراخوان ویژه رده سنی زیر ۱۵ سال است، اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۲ اسفندماه سال جاری است و علاقه مندان می توانند آثار تولیدی خود را از طریق شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۱۳۶۴۶۰۷۶۰ ارسال کنند.


وی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه توسط «مؤسسه زبان محلی گویش باستانی» داوری می شود ادامه داد: طی آئینی در قالب اختتامیه این جشنواره به ۳ نفر برگزیده و برتر، همزمان با شب میلاد امام زمان(عج) در مسجد امام زمان(ع) شهرستان کارت هدیه اهدا می شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی هنری «گویش باستانی» از مؤسسات تازه تأسیس فرهنگی هنری شهرستان است که با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و تحت نظارت این اداره و با مدیریت « مجید نظیمی آرانی» فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

ضابطی خاطرنشان کرد: هدف این مؤسسه، فعالیت های فرهنگی هنری و آموزشی در زمینه حفظ و احیای گویش باستانی آران و بیدگل با برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی، برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و جشنواره های گویش باستانی است./

کد خبر 1156922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha