سازه آبخیزداری در بخش مرکزی بیرجند افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در آیینی سازه آبخیزداری شارقنج در بخش مرکزی شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سازه آبخیزداری شارقنج در بخش مرکزی شهرستان بیرجند امروز (۲۱ اسفند) با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد.

 

مطالعات اجرای پروژه آبخیزداری حوزه شارقنج در بخش مرکزی شهرستان بیرجند سال ۹۹ انجام شده است. در این طرح ۶ سازه گابیونی با پوشش دادن ۲ منبع آبی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شد که بیش از هزار و ۲۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

 

«علی فاضلی فرد» سرپرست فرمانداری بیرجند در آیین افتتاح با بیان اینکه اجرای سازه‌های آبخیزداری یک کار انقلابی و جهادی برای حفظ عرصه‌های طبیعی، منابع آب و خاک است، اظهار کرد:  آب مایه حیات است  و باید همه تلاش‌ها در راستای حفظ و نگهداشت منابع آبی منطقه باشد.

 

وی با اشاره به تاثیر سازه های آبخیزداری در مهار سیلاب و مدیریت روان‌آب‌ها، افزود: دولت نیز در اجرای جهادی طرح‌های آبخیزداری مصمم است تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری برای احیای قنوات و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی اجرا شود.

 

در حاشیه این مراسم، مدیریت چرای دام برای حفظ مراتع، واگذار نشدن اراضی روستا به بهره‌برداران معدنی، تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی، بازنگری طرح هادی روستای غیوگ، افزایش اعتبارات دهیاری روستا، رفع مشکل قطعی آب در تابستان، بهسازی و ترمیم قنوات روستا، تسهیل در واگذاری زمین به متقاضیان مسکن روستایی، احداث بندهای خاکی برای تامین آب و احیای قنوات، استقرار بهورز خانه بهداشت در تمام روزهای هفته از جمله درخواست‌های اهالی روستای غیوگ بود.

 

همچنین امروز با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند چند اصله نهال به نام شهید حسن رضایی در روستای غیوگ بخش مرکزی بیرجند کاشته شد.

 

 

کد خبر 1156924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha