برپایی موکب های بزرگ جشن و سرور برای اعیاد شعبانیه در هند

یک خبرگزاری هندی از برپایی موکب های بزرگ جشن و سرور به مناسبت ماه شعبان در شهرهای مختلف هند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala،  خبرگزاری هندی « Live Hindustan» گزارش داد: تعدادی از شهرهای هندوستان به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان به ویژه اعیاد شعبان، موکب های جشن و شادی را به راه انداختند.

 

در این گزارش اختصاصی آمده است: جمعی از مومنان و دوستداران اهل بیت(ع) موکب های خدمت رسانی حسینی را برپا کردند تا به شرکت کنندگان در این رویداد سالانه خدمات ارایه دهند، به همین دلیل، مسئولان این موکب ها به ارایه بطری های آّب، آب میوه و جعبه های شیرینی بین شهروندان هندی شرکت کننده در این جشن اقدام کردند.

 

براساس این گزارش، باجاج، حسین آباد مفتیگنج، درگاه، مولانگری، محله کشمیری و حسن پوریا از جمله این مناطقی هستند که موکب های جشن و شادی را برپا کردند.

 

در این گزارش آمده است: این موکب ها حرکت خود را از شهر کجمان هند آغاز کردند. شمار زیادی از شهروندان هندی از جمله کودکان پرچم های رنگی را ویژه همین مناسبت در دست داشتند. دو طرف جاده مملو از گل و گلبرگ هایی بود که در مسیر این موکب ها قرار داده بود.

 

این خبرگزاری گزارش داد: اشک شوق در چشمان حاضران حلقه زده بود. شعارهای «علی مولا علی مولا» و «حیدری یا علی» در این فضای جشن و سرور طنین انداز شد. در میان شرکت کنندگان حضور علمای دینی، شاعران و واعظان و مداحان حسینی برجسته که با طرح های دینی و اجتماعی متنوع فعالیت های این رویداد را رقم زدند، دیده می شد.

کد خبر 1156925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha