برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در یادمان‌های دفاع مقدس

سردار مطهری به ویژه برنامه های تحویل سال نو در یادمان‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه محوری ما در یادمان بیت المقدس و یادمان شلمچه برگزار می‌شود.

«سردار عباس مطهری» در حاشیه همایش روز ملی راهیان نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خوشبختانه پس از ۲ سال وقفه در سفرهای کاروان های راهیان نور، این سفرها از امسال دوباره آغاز شده و زیرساخت‌ها برای حضور زائران آماده شده است.

 

دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه افزود: تمامی یادمان های دفاع مقدس طی پنج ماه گذشته با وجود همه مشکلات به صورت جهادی کار کردند تا این فضاها را برای استقبال و پذیرایی از زائران مناطق جنگی آماده کنند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه با ابلاغ ستاد ملی کرونا و دستور رئیس جمهوری اردوی کاروان های راهیان آغاز شد و اکثر کاروان های حاضر در مناطق عملیاتی دانش آموزی و دانشجویی هستند البته کاروان های عمومی هم در یادمان ها حضور دارند.

 

سردار مطهری به استقبال گسترده زائران از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا اشاره کرد و ادامه داد: به اذعان مسئولان مراکز اسکان و یادمان ها استقبال زائران در مقایسه با سال ۹۷ بسیار بیشتر شده و پیش بینی ما این است که در ایام نوروز هم به نسبت سال ۹۷ استقبال زائران بیش از گذشته باشد.

 

وی ابراز کرد: در ایام سفر کاروان های راهیان نور برنامه های مختلفی از سوی مراکز اسکان، یادمان ها و تشکل های مردمی برای زائران تدارک دیده شده که بخشی از این برنامه ها عمومی ویژه راهیان نور است که در قالب کاروان ها، یادمان ها و مراکز اسکان برگزار می شود و بخشی دیگر نیز ویژه سال جدید در نظر گرفته شده است.

 

دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه به ویژه برنامه های سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های ویژه ای در لحظه تحویل سال نو در یادمان ها و مراکز اسکان تدارک دیده ایم، البته برنامه محوری ما در یادمان بیت المقدس واقع در جاده اهواز - خرمشهر و یادمان شلمچه برگزار خواهد شد.

 

وی از برگزاری مراسم نیمه شعبان و ولادت باسعادت بقیه الله العظم (عج) در یادمان های شهدا و مراکز اسکان زائران خبر داد و اذعان کرد: برنامه هایی از قبیل سنگر آسمانی ویژه دانش آموزان در شلمچه را خواهیم داشت و از طریق تشکل های مردمی نیز موکب هایی در مراکز اسکان و یادمان ها مستقر می شوند، رزمایش های فرهنگی نیز امسال در ارودگاه های شهیدان باکری و منصوریان از پنج روز گذشته آغاز شده و تا پایان حضور زائران ادامه خواهد داشت.

 

سردار مطهری عنوان کرد: پیک حضور زائران راهیان نور تا سه روز مانده به ماه مبارک رمضان پیش بینی شده و امیدواریم این بیماری منحوس به زودی ریشه کن شود تا بتوانیم به زائران بیشتری خدمات رسانی کنیم.

 

وی با اشاره به جشنواره ره آور سرزمین نور بیان کرد: تاکنون ۱۷ جشنواره برگزار شده که اختتامیه جشنواره هفدهم ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ برگزار و ۱۰۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره از راهیان نور سال قبل ارسال شد که بیش از ۵۰ اثر در این آئین مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه یاد آور شد: با توجه به اینکه سال گذشته راهیان نور را به صورت سازمان یافته نداشتیم، علی القاعده آثاری هم ارسال نشد، در جشنواره هجدهم نیز امیدواریم در راهیان نور جنوب که در حال برگزاری است و راهیان نور غرب و شمال غرب که در تابستان سال آینده در پیش داریم بتوانیم آثار بسیار خوبی را از زائران و دست اندرکاران جمع آوری و در اسفند سال آینده اختتامیه جشنواره هجدهم را برگزار کنیم.

 

کد خبر 1156945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha