بحران کم آبی در گلستان/ ۳۰ حلقه چاه برای رفع تنش آبی در گنبدکاووس نیاز است

شادمهر با بیان اینکه گلستان به شدت درگیر بحران کم آبی است، گفت: برای تامین آب شرب گنبدکاووس دست‌کم به حفر ۳۰ حلقه چاه آب نیاز است تا تنش شدید آبی که با آن درگیر هستیم کاهش پیدا کند.

«امانقلیچ شادمهر» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: بحران کم آبی در سال های اخیر به یک معضل جدی در استان گلستان تبدیل شده و لازم است مسئولان تدبیری اساسی برای رفع آن بیندیشند.

 

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مشکل در گنبدکاووس و به ویژه بخش محروم داشلی برون، تنش آبی شدید است. برای اینکه بتوانیم به یک شرایط و پایداری نسبی برسیم می بایست ۴۵۰ متر مکعب به ظرفیت آبرسانی این شهر افزوده شود.

 

وی ادامه داد: برای رفع کمبود آب شرب در شهرستان گنبدکاووس ۳۰ حلقه چاه آب باید حفر شود تا بتوانیم که به حد نسبی برسیم. شهرستان گنبدکاووس مشکلات زیادی در نوار مرزی دارد و هنوز ۲۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود ضمن اینکه برای آبرسانی سیار هم  کمبود تانکر آب داریم.

 

شادمهر ادامه داد: خوشبختانه در سفر دولت به استان اعتبارات خوبی در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام آبرسانی، شبکه جمع آوری فاضلاب و اتمام سدها برای استان گلستان پیش بینی شد که امیدواریم با تخصیص این منابع تا حد زیادی مشکلات مربوط به تامین آب در استان از جمله در گنبدکاووس برطرف شود.

 

وی در ادامه به ضعف در برخی زیرساخت ها از جمله راه های مواصلاتی اشاره کرد و گفت: طول جاده های ایجاد شده در گنبدکاووس نسبت میانگین استان کمتر است. هنوز جاده داشلی برون شانه خاکی ندارد و در بعضی جاده های  این شهرستان به علت استاندارد نبودن  تصادف بسیار زیادی رخ می دهد.

 

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: براساس استانداردهای برنامه ششم توسعه ۵۰۰ کیلومتر کمبود جاده در این شهرستان داریم  که متاسفانه در دهه های اخیر به این بخش کم توجهی شده و بعد از اینهمه سال در برخی روستاها حتی یک متر هم راه اسفالت شده نداریم.

 

کد خبر 1156954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha