راهیان نور، روشنی تداوم راه و تجلی دیدار یار

کاروان ها و اردوهای راهیان نور‎ روشنی و تداوم راه شهدا و تجلی دیدار یار ندا می دهند و فرصتی برای تعالی و کسب معرفت است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: بازدید و حضور در مناطق جنگی و محل و میدان شهادت دوران دفاع مقدس، در سه دهه گذشته مسیر بسیاری از سفرهای مردم کشورمان بوده که به صورت انفرادی، گروهی و اردویی عازم این مناطق شده و از معرفت و معنویت آن بهره می برند.

 

مناطق جنگی محلی برای عبادت و معنویت، عشق و ایثار، همکاری و همدلی و انسجام رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود که تقدس آن برای بسیاری اثبات شده و خیلی ها هم از آن خبر دارند.

مناطق جنگی در درون خود خون شهدا و اجساد مقدس ذخیره کرده اند و محل هایی با ارزش و حائز اهمیت هستند که روزگارانی با گذر از آنجا به دیدار عشق رسیدند.

 

دشمن از همین ظرفیت های معنوی و فعال در جبهه های جنگ شکست خورد و دچار آسیب شد و امروز هم در نبرد فرهنگی و عرصه شناختی از همین حوزه شکست می خورد.

کاروان ها و اردوهای راهیان نور روشنی و تداوم راه شهدا و تجلی دیدار یار ندا می دهند و فرصتی برای تعالی و کسب معرفت است که این سال ها رونق نیز یافته و اگرچه در شرایط کرونایی موج حضور مردم در آن مناطق کم شد ولی تولید محتوا در فضای مجازی مانع از قطع ارتباط مردم با آن مناطق شد.

برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مسئولان امر حرکت کاروان های راهیان نور را مجددا رقم زده که بزودی شاهد جریان سازمان یافته و هدفمند این حضور خواهیم بود و در ایام نوروز کاروان های راهیان نور، راهی این مسیر می شوند.

تلاش برای ارتقا کیفیت سفر به مناطق دوران دفاع مقدس همواره مورد توجه بوده تا در بیان خاطرات و کسب معنویت جلوه های تازه ای مورد توجه و دقت قرار گیرد.

 

*هویت بخشی و جهاد تبیین در راهیان نور

استاندار اصفهان تقویت هویت ملی را با بیان خاطرات و بررسی رویدادهای و سفر به مناطق جنگی مهم خواند و اذعان داشت: دشمن امروز هویت مردم و ارزش ها و تاریخ ملت ایران را هدف قرار داده و سعی در ایجاد بی هویتی دارد.

«سید رضا مرتضوی« سفر به نقاط جنگی و حرکت کاروان های راهیان نور را فرصتی برای هویت بخشی دانست و اذعان داشت: همین حرکت مصداقی از جهاد تبیین است که واقعیت ها را بیان و روشن می کند.

وی ادامه داد: تلاش و همت همگانی و هم افزایی بین بخش اداری استان جهت برگزاری باشکوه اردوهای راهیان نور لازم است و در این راستا مستند سازی و تولید و ارائه محتواهای ارزشمند و مناسب نیاز است.

*اعزام کاروان های راهیان نور استان اصفهان

 

مسئول گروه خادمین شهدای استان اصفهان با اشاره به برنامه نوروزی راهیان نور گفت: از 15 اسفندماه این کاروان‌ها حرکت خود را آغاز کرده اند و تا 12 فروردین هم ادامه دارد.

«محمد رجایی« ادامه داد: امکان سفر به صورت خانوادگی با خودرو شخصی هم وجود دارد که افراد با اعلام به مراکز اردویی سپاه و بسیج می توانند از خدمات در جنوب مثل اسکان و بازدیدها استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم در خصوص ارائه برنامه های فرهنگی در مناطق جنگی صورت گرفته، خاطرنشان ساخت: ماکت و شبیه سازی از جنگ ایران و عراق، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی غرفه های فرهنگی و روایتگری از جمله این برنامه ها است.

رجایی از فعالیت 8 هزار نفر به عنوان خادم شهدا در آن مناطق در مقاطع زمانی مختلف خبرداد و اذعان داشت: افراد علاقه مند هم به جمع این افراد اضافه شده و تعداد ثبت نامی ها به 10 هزار نفر رسیده است.

 

*حال و هوای عرفانی در بین زائران حریم شهدا

 

بررسی های میدانی و نشستن پای صحبت های زائران مناطق دوران دفاع مقدس خبر از حال و هوای عرفانی و خاص معنوی می دهد که سرشار از معرفت و انسان سازی است.

جوان، نوجوان، میان سال و پیشکسوتان دفاع مقدس همه تحت تاثیر این حال و هوا قرار گرفته اند و شیطان را در درون و بیرون زمین زده اند.

آنان می گویند از حال و هوایی که فرصت ساز بوده و توانسته معرفت افزایی کند و به گونه ای درون و افکار را متلاطم کرده که گویا فرصت جدیدی در زندگی انسان ها رقم می خورد.

ورود در این مناطق که سرشار از دعا و مناجات است، همه را به معبود نزدیک و پای شیطان را قطع کرده و همه از صفا، صداقت و انسانیت می گویند.

کد خبر 1156964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha