حضور در رادیو فرهنگ و تشریح برنامه های حکیم نظامی گنجوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ارائه مقاله، انشا نگاری با همکاری آموزش و پرورش، مسابقات کتابخوانی اجرای یک برنامه در قالب همایش از برنامه‌های گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» در برنامه رادیو فرهنگ که به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی حضور داشت، گفت: بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری و به ویژه بزرگانی که در جهت گسترش فرهنگ پارسی تلاش کردند، رسالت و وظیفه ماست که مقام و منزلت آنها را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حکیم نظامی گنجوی که در حقیقت در زمره شاعرانی است که باید ایشان را در شمار ارکان شعر فارسی و از استادان مسلم این زبان دانست و کسی بود که توانست به ایجاد و تکمیل روش خاصی در شعر فارسی دست یابد.

وی خاطرنشان کرد:حرکت بسیار اثرگذار و متفاوت از گذشته حتی به نسبت همه مفاخر فرهنگی ادبی امسال از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور ایجاد شد.

درخشان یادآور شد: نشست های متعددی در این راستا حتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و یک جریان سازی فرهنگی بسیار خوبی در سراسر استان ها شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه های متعددی در استان به منظور بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برنامه‌ریزی شد، بیان کرد: از ابتدای هفته تا پایان هفته افتتاح نمایشگاه آثار هنرمند خلاق و توانمند استان را داشتیم.

وی افزود: در این نمایشگاه حدود ۲۰ اثر نفیس نقاشی در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

درخشان نشست هفتگی با حضور جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و هنر را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: ارائه مقاله، انشا نگاری با همکاری آموزش و پرورش، مسابقات کتابخوانی اجرای یک برنامه در قالب همایش از دیگر برنامه‌های گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی بود.

کد خبر 1156973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha