کانون‌ های فرهنگی هنری فرصتی برای جهاد تبیین در مساجد هستند

شریفی گفت: دستگاه ها و نهادهای اجرایی می توانند از ظرفیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای جهاد تبیین استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «ابراهیم شریفی» امروز (شنبه ۲۱ اسفند) در دیدار امام جمعه شهرکرد با جمعی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: کانون‌ های فرهنگی هنری با توجه به فعالیتی که در مسجد دارند می‌توانند در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان موثر واقع شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انتظار می‌رود در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ کانون های فرهنگی هنری جهاد تبیین در دستور کار جدی قرار گیرد تا ضمن احیای گذشته چراغ راهی برای آینده باشد.

 

شریفی با اشاره به کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: کانون های مساجد در حوزه های مختلفی در مساجد فعالیت دارند که قدردان این فعالیت ها هستیم و امید می رود در ادامه نیز شاهد تقویت این فعالیت ها باشیم.

 

این مقام فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری کانون های فرهنگی هنری مساجد را قلب تپنده فرهنگی جامعه دانست و گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی و منشا تحولات فرهنگی در جامعه هستند که در راستای پویایی مساجد باید حرکت کنند.

 

وی به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد یکی از ارزش هایی هستند که انقلاب اسلامی، آنها را دوباره احیا کرد همچنین باید پذیرفت که این اماکن مقدس پیش از پیروی انقلاب اسلامی کارکردی جز عبادتگاه نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه جدیدی بر فرهنگ مسجد و مسجد روی در بین اقشار مختلف جامعه به مثابه پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی شکل گرفت که این انسجام در قالب هدفی واحد یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شد.

 

شریفی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام کارکرد مسجد را متوجه شده اند و در طول تاریخ سعی داشته اند مساجد را تعطیل و یا کارهای آن را محدود کنند ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از فلسفه تشکیل و تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

کد خبر 1156987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha