۶۰۰ طرح سرمایه گذاری در خراسان جنوبی به بانک های عامل معرفی شد

جعفری گیو گفت: تاکنون ۶۰۰ طرح سرمایه ‌گذاری در استان خراسان جنوبی بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عیسی جعفری گیو» عصر امروز (21 اسفند) در در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: وزیر اقتصاد و دارایی رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کشور است که مصوبات شورای کشوری را به ادارات اقتصاد استان‌ ها ابلاغ و ما تمام موارد را پیگیری می‌کنیم.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: امسال از محل ظرفیت بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه سال جاری 600 طرح سرمایه ‌گذاری در استان خراسان جنوبی بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه تمام این طرح‌ ها به بانک‌ های عامل معرفی شده است، افزود: بخشی از این طرح ها تسهیلات را دریافت و بخشی در حال پرداخت است.

 

جعفری گیو با بیان اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار در قالب هیات مقررات زدایی که ریاست آن در کشور بر عهده وزیر اقتصاد است، قوانین و مقررات را احصا و برای هیات ارسال کرده‌ایم، افزود: بخشی از این موارد لغو شده و بخشی در قالب لایحه به مجلس رفته است.

 

«عباس جرجانی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در قوانین و مقررات وجود دارد در این نشست مطرح، پیگیری و رفع می‌شود، افزود: بخش زیادی از واحدهای تولیدی استان در حوزه مصالح ساختمانی فعال هستند که درخواست داریم از محصولات این واحدها در حوزه مبلمان شهری استفاده شود تا شاهد تعطیلی این کارخانه‌ها نباشیم.

 

جرجانی تصریح کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نقطه عطفی برای بخش دولتی است.

 

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی بخش صنایع غذایی هم در حال تعطیلی هستند که اگر زنجیره ارزش افزوده این واحدهای تولیدی در استان تکمیل شود واحدهای تعطیل شده مجدد به چرخه تولید بازمی ‌گردد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه برخی محصولات تولیدی در حوزه معادن خامن فروشی می شوند، گفت: با در نظر گرفتن ارزش افزوده و فرآوری این محصولات در استان می توان جلوی  خام فروشی این محصولات را گرفت.

 

 

 

کد خبر 1156995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha