لزوم برنامه ریزی برای صادرات/  ۷۵ درصد تولید طیور خراسان جنوبی مازاد  نیاز است

خیریه گفت: حدود ۷۵ درصد از تولیدات طیور خراسان جنوبی مازاد نیاز است که باید برای صادرات مازاد به ویژه به کشور افغانستان تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید حسین خیریه» امروز (۲۱ اسفند) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ۷۰ تا ۷۵ درصد از تولیدات در بخش صنایع طیور در خراسان جنوبی مازاد نیاز است که در این خصوص باید برای صادرات میزان مازاد به ویژه به کشور افغانستان برنامه‌ریزی کنیم.

 

خیریه با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از نهاده دام و طیور؛ واحدهای تولیدی را نیازمند طلب نقدینگی فراوانی برای خرید نهاده خواهد کرد، گفت: در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

 

وی بیان کرد: درخواست داریم در اراضی که برای بارگاه زرشک و عناب اختصاص داده می‌شود مجوز ساخت مسکونی در طبقه بالای زمین نیز برای مسکونی داده شود تا انگیزه بیشتری برای کشاورز ایجاد شود.

 

در این جلسه همچنین «غلامرضا جعفرپور» نماینده صنوف تولیدی خراسان جنوبی هم گفت: با عنایت به مصوبه اخیر افزایش دستمزد کارگران در سال آینده امیدواریم توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری و واحد‌های تولیدی شود.

 

«غلامحسین حسینی» رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم گفت: قرار بود جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان مجلس برگزار شود اما تاکنون هیچکدام از نمایندگان در این نشست‌ها حاضر نشده‌اند.

 

وی ادامه داد: همچنین چند ماهی است  که مدیریت اقتصادی استان متولی ندارد و دستگاه‌های پیشران اقتصادی در این خصوص با مشکل مواجه ‌اند که درخواست داریم هرچه سریعتر این مهم محقق شود.

 

«رضا علیزاده بیرجندی»، رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم گفت: درخواست داریم استاندار خراسان جنوبی نشستی با حضور اصناف مختلف برگزار و مشکلات واحدها را بشنود چراکه در حال حاضر ۱۵ هزار واحد صنفی در مرکز استان و در مجموع ۳۵ هزار واحد در استان فعال است که برخی صنوف با مشکلاتی مواجه‌اند.

 

«محمدعلی رمضانی»، رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم در این جلسه اظهار کرد: در خراسان ‌جنوبی ۵۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌ برداری از سازمان صمت و ۲۵۰ واحد صنایع تبدیلی نیز دارای پروانه بهره‌برداری از جهاد کشاورزی هستند.

 

رمضانی تصریح کرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از واحدهایی که پروانه بهره‌برداری از از صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند، به علت کمبود نقدینگی حاصل از تورم تعطیل شده‌اند.

کد خبر 1157001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha