چاپ بیش از ۳۰۰ مقاله تخصصی در کنگره گام دوم انقلاب/ ۹۰ درصد از اهداف کنگره محقق شد

معاون اجرایی کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از تحقق ۹۰ درصد از اهداف این کنگره شامل جریان سازی در میان نخبگان و بررسی قرآنی و روایی بیانیه خبر داد.

به گزارش خبرنگاراندیشه خبرگزاری شبستان، همزمان با پخش برنامه مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما در روز شنبه ۲۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ حجت‌الاسلام دکتر سید یوسف موسوی،معاون اجرایی کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و روایت گفت: اغلب همایش ها دستاوردها و کتاب‌های خود را پس از پایان این همایش به چاپ می‌رساند اما کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و روایات با همت دوستانه دبیرخانه توانستیم ۲۲ جلد کتاب قبل از اتمام همایش به چاپ برسانیم همچنین ۷ جلد مجله علمی پژوهشی نیز در همین راستا به چاپ رسیده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: با توجه به ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله تخصصی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب تمام آنها در قالب یک لوح فشرده در اختیار عموم قرار گرفته است.نه کمیته تخصصی از بین ۱۰۸۲ مقاله زمان بررسی آثار توانستند در نهایت ۳۰۰ مقاله را انتخاب و به چاپ برساند.خوشبختانه در یکی از بزرگترین کنگره های بین المللی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ۹۰ درصد از اهداف و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده دست یافتیم. در واقع کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و روایات لبیک گویی به بیانات رهبر انقلاب است و به همت دوستان توانستیم در بین نخبگان جامعه جریان‌سازی ایجاد کنیم.

 

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» تشریح کرد: در مجموع یک هزار و ۶۹۶ چکیده و یک هزار و ۸۲ مقاله به کنگره رسید که تعداد ۹۵۸ مقاله پذیرفته شد، ۲۸۲ مقاله در مجله‌ها به چاپ رسید و ۲۲ جلد کتاب از تولیدات این کنگره در حال چاپ است.همچنین ۱۶۳ نشست، هشت کرسی علمی- ترویجی و ۴٠ کارگاه آموزشی زیر این کنگره برگزار شده است که مهم‌ترین بخش محتوایی آن‌ها نیز در قالب کتاب چاپ می‌شود.بیش از ۳٠ اثر در این کنگره تولید شده است که شامل ۲۲ جلد کتاب، هفت جلد مجله و یک نرم‌افزار است.


 

 وی افزود: یکی از اهداف و آمال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به قلم و تحلیل مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دستیابی به تمدن و جامعه اسلامی است که نهایت و غایت آن بحث مهدویت و تشکیل نظام امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

 

 معاون اجرایی کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و روایات عنوان کرد: همانطور که می‌دانید در قرآن کریم بیش از ۳۲۰ آیه پیرامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجود دارد که از این میان می‌توان به آیه ۵ سوره مبارکه قصص  و آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیا اشاره کرد. با توجه به اهمیت موضوع مهدویت که قرآن کریم به آن تاکید دارد می توان استنباط کرد همه احادیث و روایات به یک کلید واژه مهم یعنی حمایت از مستضعفان و گسترش عدالت تاکید دارند بر همین اساس از آیات و روایات و احادیث اهل بیت علیهم السلام می توان چنین استنباط کرد که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز در راستای همین نگاه به دنبال حمایت از مستضعفان و گسترش عدالت است.

 

 وی افزود: همزمان با برگزاری کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم و روایات نویسندگان پژوهشگران و اندیشمندان نگارنده مقالات ضمن ورود به حوزه علوم قرآنی از جمله مباحث تفسیر قرآن کریم به ارتباط بیانیه گام دوم با آیات و روایات  پرداختند.


 

کد خبر 1157017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha