سیاست‌های کلی سلامت و اسناد بالادستی در سند تحول دولت به خوبی دیده شده است

موسوی با بیان اینکه سیاست‌های کلی سلامت و اسناد بالادستی در سند تحول دولت به خوبی دیده شده است، گفت: دولت به صورت عینی برای تحقق این سیاست‌ها برنامه تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، موسوی، کارشناس سلامت شب گذشته (21 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سیاست‌های کلی سلامت و اسناد بالادستی در سند تحول دولت به خوبی دیده شده است، گفت: دولت به صورت عینی برای تحقق این سیاست‌ها برنامه تهیه کرده است.

 

وی با بیان اینکه در این سند اولویت پیشگیری در قالب اصلاح سبک زندگی با محوریت خانواده، توجه به طب سنتی، ورزش همگانی و اصلاح تغذیه دیده شده است، گفت: تامین مالی نظام سلامت در سال‌های اخیر از مسیر بیمه‌ها به سمت بودجه‌های غیر شفاف در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت رفته بود، اما در این سند بر اساس سیاست‌های کلی سلامت تزریق منابع عمومی و یارانه‌ها فقط از طریق بیمه‌ها تعریف شده است و همه حمایت‌ها از بیماران این مسیر است.

 

این کارشناس سلامت با اشاره به اینکه این سند تعارض منافع را در بخش سلامت به ویژه وزارت بهداشت رفع کرده و طراحی خوبی برای این بخش در این سند انجام شده است، گفت: البته باید دید در حوزه اجرا آیا این سند به خوبی اجرا می‌شود.

کد خبر 1157038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha