استاد دانشگاه کمبریج انگلیس: عتبات مقدسه فعالیت های ویژه‌ای در همه عرصه های انجام داده است

استاد دانشگاه کمبریج با اشاره دغدغه های عتبات مقدسه در همه سطوح برای خدمت به جامعه، گفت: نمایشگاهی در دانشگاه کمبریج ویژه چاپ قرآن های موجود در عراق برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، پرفسور ایهاب محمد فضلی، استاد دانشگاه کمبریج انگلیس و دانشگان لیدن هلند متخصص در مطالعات تاریخ اسلام درباره چالش های پیش روی اقلیت مسلمان در غرب، گفت: بزرگ‌ترین چالش برای جامعه اسلامی در جهان غرب وجود دارد که مانع زبانی است. بسیاری از میراث اسلامی نادیده گرفته شده است و برای اکثریت مسلمانان ناشناخته است. آنها ممکن است به میراث اسلامی علاقه داشته باشند، اما اطلاعاتی در اختیار ندارند. به همین دلیل نمی توانند این اطلاعات را به دست بیاورند، زیرا این میراق در قالب کلاسیک قدیمی مکتوب شده است. ما به نوبه خود تلاش کردیم بسیاری از متون را به زبان انگلیسی ترجمه کنیم تا به شکل آکادمیک باشند.

 

وی افزود: عتبات مقدسه با نگاه و کار و تولید و بعد فکری و تنوع دغدغه های جدی که به جامعه خدمت می کند، در همه سطوح فعالیت مشخص انجام داده است و رقیب نهاد و موسسه های دولتی و غیردولتی است.

فضلی گفت: نقش نهاد دینی در عراق برای ارایه سود به جامعه بسیار مهم است. بیش از شش هزار نسخه خطی عربی متعلق به صدها سال پیش در دانشگاه لیدن هلند است.

 

این استاد دانشگاه کمبریج انگلیس گفت: پروژه ای با آستان حسینی برای فهرست نویسی نسخه های خطی شیعه وجود دارد. به طوری که بیش از 200 نسخه خطی در این دانشگاه وجود دارد. ما همچنین برای ایجاد نمایشگاه در دانشگاه کمبریج ویژه چاپ قرآن های موجود در عراق برپا خواهیم کرد.

کد خبر 1157045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha