«تله کابین» لنگ موافقت اصولی میراث فرهنگی است

نوروزی، گفت: یکی از پروژه های تفریحی شهر تله کابین است که مشکل اصلی آن اخذ موافقت اصولی از میراث فرهنگی است مقرر شد تا مرکز مطالعات وزارت گردشگری، پایگاه جامع تاقبستان و اداره کل میراث فرهنگی نظرات خود را تجمیع کرده و به ما اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، نادر نوروزی در نشست خبری که در سالن آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: کرمانشاه یک کلانشهر است، اما هیچ یک از شاخص های مربوط به کلانشهر شدن را ندارد.

 

 

شهردار کرمانشاه بااشاره به اینکه برای توسعه کرمانشاه یک برنامه مسئله محور تدوین کرده ایم افزود: هشت مسئله اصلی شهر از جمله ساخت و ساز و سکونت شهری، ترافیک و تردد شهری، مسائل مالی و اقتصادی شهر، مسائل فرهنگی شهر، مدیریت یکپارچه شهری در آن دیده شده است و نمی توان تمام مسائل و مشکلات شهری را ظرف مدت کوتاهی رفع کرد و در خصوص رفع مسائل و مشکلات شهری اولویت بندی صورت گرفته تا در نهایت پس از مدتی مردم تغییر در زندگی شهری را احساس کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: برای آسفالت ۲۰ درصد معابر شهر در سال آینده کارهای مقدماتی در این زمینه انجام شده و سال آینده یک پنجم کل معابر شهر روکش و آسفالت می شوند، به نحوی که مردم تغییرات را احساس کنند.

 

 

نوروزی تاکید کرد: در سنوات گذشته عمده آسفالت در معابر اصلی ریخته شده و همین امر موجب شده کمتر به معابر درجه دو توجه شود و در نتیجه این معابر جزو اولویت های ما در بحث آسفالت خواهند بود.

 

 

شهردار کرمانشاه با اشاره به وضعیت قطار شهری اظهار کرد: به نظر می رسد از ابتدای کاراین پروژه بدون مطالعه بوده و در حال حاضر تبدیل به یک زخم بر چهره زیبای کرمانشاه شده است با توجه به اینکه  این پروژه در ابتدای منوریل بود و با تغییراتی به قطار شهری تبدیل شد و این پایه های زمخت که مورد اعتراض و انتقاد خود ما هم هست، احداث شد و در حال حاضر برای تعیین تکلیف این پروژه نمی توانیم با عجله تصمیم بگیریم. 

 

 

وی گفت:  مطالعات این پروژه در چهار محور ترافیکی، مالی، فنی و حقوقی انجام خواهد شد تا بتوانیم به اشراف کاملی از تمام ابعادو نیازهای پروژه برسیم و باید مشخص شود که این پروژه نیاز ترافیکی شهر را مرتفع کرده و آن کاربرد لازم را در سالهای آینده دارد، یا نه. همچنین باید مشخص شود که این پروژه چه میزان اعتبار نیاز دارد و طی چند سال می توان آن را اجرایی کرد.

 

نوروزی با اشاره به مطالعات فنی پروژه  تصریح کرد: هم اکنون در حال بررسی هستیم که می توان با این ستون ها چه کار کرد و در مجموع این طرح از تمام ابعاد مورد بررسی قرار می گیرد و انجام این مطالعات کار طولانی مدت و بی نتیجه نیست و نتیجه این مطالعات نهایتا تا اردیبهشت ماه سال آینده مشخص شده و کار این پروژه تعیین تکلیف می شود.

 

 

 

شهردار کرمانشاه گفت: به دنبال یکسان سازی تابلوی مغازه ها در سطح شهر هستیم  و معتقدیم انجام این کار تاثیر بسیاری بر زیبایی شهر خواهد داشت و به دنبال راهی هستیم که استقبال صنوف از این طرح بیشتر شود که از جمله این راهکارها بحث کاهش عوارض کسب و پیشه است.

 

 

وی  افزود: متاسفانه برخی از این دستفروشان از خود صنوف هستند که جلوی مغازه ها بساط می کنند و در همین راستا نیاز داریم در وهله اول هویت دستفروشان مشخص شود و هویت دستفروشان را ثبت کرده و در خصوص آنها تحقیق انجام دهیم و برای فعالیت این افراد مناطقی را در هر منطقه شهرداری تعریف کنیم.

 

 

وی با اشاره به پروژه تله کابین در کرمانشاه  افزود: تا زمان اخذ موافقت اصولی میراث فرهنگی این پروژه متوقف است و به محض صدور آن، کار این پروژه از سر گرفته خواهد شد و  امیدواریم با اخذ موافقت اصولی میراث فرهنگی سال آینده این پروژه را اجرایی کرده و این مطالبه به حق مردم کرمانشاه را محقق کنیم.

 

 

شهردار کرمانشاه به اشاره به خرید و اضافه شدن بیش از ۹۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس به ناوگان حمل و نقل شهری خاطر نشان کرد: ۹۳ دستگاه اتوبوس و میدل باس در سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می شود.

 

 

نوروزی گفت:  ۳۰ شهرک حاشیه ای  داریم که نیاز دارند جهت تردد داخل شهر اتوبوس در مسیر آنها فعالیت داشته و این خطوط سال آینده با افزودن این تعداد دستگاه تقویت می شوند و در حال حاضر ۲.۵ درصد از مسافرت در کرمانشاه توسط ناوگان حمل و نقل  عمومی است.

 

 

وی تاکید کرد:  رسانه ها  باید در بحث فرهنگ سازی لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای شهری تمام تلاش و اهتمام خود را بکار گیرند تا از معضل ترافیک در شهر جلوگیری کنند.

 

 

 

شهردار کرمانشاه با اشاره به پروژه های عمرانی درکرمانشاه ، اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح سپاه شروع شده، اما  برخی مشکلات در طراحی پروژه وجود دارد که مشاور از تهران گرفته ایم و در حال اصلاح آن است و در خصوص میدان بار هم ۶۲هکتار زمین برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و آمادگی کامل برای اجرای آن را داریم، اما صنوف حاضر در میدان بار فعلی حاضر به جابجایی نیستند که در این زمینه نیازمند همکاری اصناف هستیم.

 

نوروزی افزود:  احداث  کمربندی جدید هم در پشت شهرک پردیس ، احداث و ایجاد یک منطقه جدید تجاری و اداری در نقطه ای دیگر از شهر از دیگر پروژه های قابل اجرا است.

کد خبر 1157162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha