تداوم بازرسی ویژه عیدانه استاندارد فارس تا ۱۵ فروردین

رهنما گفت: بازرسی ویژه عیدانه استاندارد فارس با هدف تامین سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه و مصرف کنندگان از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی رهنما»، امروز (یکشنبه 22 اسفند) از انجام بازرسی ویژه عیدانه استاندارد در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: بازرسی ویژه عیدانه استاندارد فارس از 15 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد یافت.

مدیرکل استاندارد فارس افزود: هدف از انجام این بازرسی ها تامین سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه و مصرف کنندگان است و از رستوران ها، کافی شاپ ها، فست فودها، فروشگاه های بزرگ و هتل ها بازرسی ویژه می شود.

وی اضافه کرد: تخلفات قابل ملاحظه در یک هفته اول بازرسی ها شامل استفاده از فرآورده های گوشتی فاقد علامت استاندارد در فست فودها، استفاده از نان ورقه ای فاقد تاریخ تولید و انقضا و استفاده از تاپینگ پیتزای فاقد استاندارد در فست فودها و رستوران ها بود.

رهنما تاکید کرد: روغن «پومیس» که از تفاله های زیتون استحصال می شود و غیر خوراکی است در برخی از مراکز عرضه همچنان به عنوان روغن زیتون خوراکی به فروش میرسد و مصرف کنندگان در زمان خرید بادی به مشخصات و نشانه گذاری روغن زیتون مورد نظر دقت ویژه کنند.

وی با اشاره به وجود زیتون های پرورده فاقد علامت استاندارد و کپک زده در برخی از رستوران ها و فست فودها نیز بیان کرد: زیتون پرورده و فرآورده های گوشتی و تاپینگ پیتزا مشمول استاندارد اجباری هستند عرضه آنها بدون علامت استاندارد ممنوع است.

رهنما اعلام کرد: جعل علامت استاندارد بر روی یک نوع مایع سفید کننده با نام تجاری  «پالا» در مراکز عرضه شیراز و یک نوع خامه بدون علامت استاندارد با نام «دهقان» در این بازرسی ها کشف شده است.

کد خبر 1157178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha