حمايت و همراهي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد  منجر به تعالي فرهنگي جامعه مي شود

حجت الاسلام صالحی، گفت: حمايت و همراهي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد که منجر به تعالي فرهنگي جامعه مي شود و کار فرهنگي را بايد به مردم بسپاريم اما بدون حمايت و همراهي اين مهم ميسر نخواهد بود.

حجت الاسلام  محمد صالحي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: خوشحالم در اين شرايط سخت با کساني ديدار مي‌کنم که سخت به جهاد فرهنگي در عرصه مساجد مشغول هستند و این در حالیست که در سال هاي اخير به غير از مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) که سکاندار‌نظام هستند؛ مديران به بهانه معيشت و کرونا از مسائل فرهنگي غافل شده اند که اين غفلت در آينده موجب وارد آمدن آسيب ها فراواني خواهد شد.

 

 

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه افزود: مسجد می تواند در یک محله، کشور و جهان تاثیر گذار باشد . امروز هم ، هر وقت امر مهمی باشد در مسجد و محراب گفته می شود . مقام معظم رهبری وقتی می خواهد جهان را متوجه ایران کند می اید در محراب مسجد خطبه می خواند و مواضع خود را در سطح کلان اعلام می کند .

 

 

وی خاطر نشان کرد: با حضور کانون ها در مساجد فعالیت مساجد خیلی بیشتر شد و در مقطعی یک محجوریتی عارض شد که با حضور بسیج کانون های فرهنگی آن غربت از مساجد زدوده شد و دوباره در صحنه  حضور یافتند.

 

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری در مساجد می درخشند و به عنوان یک عضو در مسجد جوانان را به مسجد می آورند این خیلی مهم است که جوانان جذب مسجد شوند و البته طبیعی است که متناسب با کارکرد های فراوان مساجد ، انتظارات خیلی بیشتر است و مهم ترین نکته در فعالیت کانون جذب جوانان به مسجد است که البته این هم انجام شده‌است و قطعا بیشتر هم خواهد شد . 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: فعاليت هاي فرهنگي در فضاي روستاها ضروری است اما متاسفانه از روستاها غافل شده ايم. در اين فضا به واسطه نبود سرگرمي و تفريحات سالم، حرص و ولع شديدي نسبت به اينترنت، فضاي مجازي وجود دارد که با توجه به نبود آموزش هاي کافي و سواد رسانه‌اي، آسيب فراواني را وارد مي کند.

 

 

وي با اشاره به اینکه يکي از زيبايي‌هاي کار کانون هاي فهما، گستردگي و گستره ي کار کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است، گفت: فعالیت در مناطق مختلف شهري و روستايي و به صورت ويژه با تمرکز در اين مناطق روستايي است که نياز مبرم به فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي دارند.

 

 

 

کد خبر 1157181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha