ایجاد فرصت برای نوجوانان علاقمند به نجوم با حضور استاد بین المللی در پاسارگاد

کامرانی گفت: مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد با هدف ایجاد فرصت برای نوجوانان علاقمند به نجوم از پروفسور «پائولو برتونز»، رئیس سابق کمیته آموزش و ترویج اتحادیه بین‌ المللی نجوم از دانشگاه دولتی «سائو‌کارلوس» برزیل میزبانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (یکشنبه 22 اسفند) با اشاره به میزبانی مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد از پروفسور «پائولو برتونز»، رئیس سابق کمیته آموزش و ترویج اتحادیه بین‌ المللی نجوم از دانشگاه دولتی «سائو‌کارلوس» برزیل در جمع خبرنگاران گفت: در این برنامه فرصتی فراهم شد تا نوجوانان علامند به نجوم با این پروفسور به گفتگو بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: این برنامه با حضور بیش از 80 نفر از علاقمندان به نجوم برگزار شد و این برنامه در راستای انجام فعالیت ‌های علمی و نجوم و ظرفیت ‌های کانون پرورش فکری در زمینه ترویج و توسعه علم نجوم بود و گامی بزرگ در پیشرفت علمی کودکان و نوجوانان علاقمند به نجوم و ستاره‌ شناسی است.

وی با اشاره به سخنان پروفسور «پائولو برتونز»، رئیس سابق کمیته آموزش و ترویج اتحادیه بین‌ المللی نجوم از دانشگاه دولتی «سائو‌کارلوس» برزیل عنوان کرد: حيات غير از كره زمين نیز وجود دارد و ميلياردها كهكشان و هزاران ميليارد ستاره داريم كه در نزديكی برخی ستاره‌ ها، سيستم ‌هايی به نام پيش ‌سيارات شكل می ‌گيرند.

کامرانی گفت: این استاد دانشگاه در قسمتی از سخنرانی خود به نقش اسطرلاب در ميان ايرانيان و مسلمانان برای تعيين قبله، جهت‌ يابی و تعيين مواضع اجرام سماوی نیز پرداخت و به پرسش ‌های كودكان و نوجوانان مرکز مشتاقانه پاسخ داد.

 

کد خبر 1157201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha