کانونی که پرچمدار کمک های مومنانه در رودبار شده است

کانون پویندگان علم رودبار کانونی است که پرچمدار کمک های مومنانه به نیازمندان از ساخت منزل مسکونی تا اهدای وام اشتغالزایی به جوانان شده است.

«ارسلان اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به معرفی برگزیدگان سومین رویداد ملی فهما و جایگاه کانون پویندگان علم رودبار در این رقابت ملی اظهارکرد: سومین رویداد ملی فهما که رقابتی سالم بین ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور است با شعار «به توان مردم» برگزار شد که شاهد استقبال و مشارکت اعضای کانون‌ها در این دوره از رقابت بودیم.

 

مدیر کانون پویندگان علم رودبار با بیان اینکه این کانون توانست در فهمای ۱۴۰۰ به‌عنوان رابط برتر کشوری معرفی شود افزود: شبکه رابطین فهما در سال ۱۴۰۰ با فعالیت هزار و ۲۴۰ کانون به فعالیت خود ادامه داد که ۵۹ کانون بر اساس میانگین امتیاز شبکه، تعداد کانون‌های مستقر در مناطق محروم، مرزی و روستایی، امتیاز شخصی کانون رابط و همچنین بر اساس ارزیابی ستاد فهما استان به‌عنوان منتخب اعلام  شدند.

 

 

وی در ادامه فعالیت‌های کانون پویندگان علم را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: فعالیت‌های کانون در ۱۲ رواق در قالب رویداد ملی فهما و در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار شد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه هر روز نمازهای یومیه در مسجد به همت اعضای کانون به صورت جماعت برگزار می‌شود تصریح کرد: این کانون از سال 84 تاسیس شد که هم اکنون با 455 عضو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

وی از تاسیس صندوق همیاران شیرکوه به همت کانون پویندگان علم خبرداد و اذعان کرد: با کمک خیرین شیرکوه، حلیمه‌جان و شهربیجار در این صندوق اقدام به احداث منزل مسکونی برای محرومان می‌کنیم که سال پیش دو باب منزل محرومان احداث و تحویل شد و امسال نیز دو منزل در دست احداث است.

 

مدیر کانون پویندگان علم رودبار فعالیت‌های جهادی این کانون در قالب طرح مواسات و محروميت زدايی در ایام شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: اعضای کانون با جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی و با توزیع بسته‌های معیشتی، گوشت قربانی، نوشت افزار بین دانش آموزان بی‌بضاعت به کمک محرومان و نیازمندان شتافتند.

 

وی با اشاره به اهدای تبلت به بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند از دریافت تسهیلات برای اشتغال و کارآفرینی جوانان با معرفی کانون خبرداد و تصریح کرد: تلاش داریم تا با رایزنی جهت دریافت وام اشتغالزایی برای جوانان از مهاجرت این قشر به شهرها جلوگیری کرده و به پویایی و رونق اقتصادی محل کمک کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت‌های مسجد محور باید به همت جوانان و با جذب آنان به این مکان مقدس برگزار شود اظهارکرد: با اجرای برنامه‌های اردویی سیاحتی- زیارتی، برپایی مسابقات، اهدا جوائز و با ارتباط نزدیک با مدرسه گام‌هایی را برای جذب جوانان و نوجوانان و مشارکت آنها در فعالیت‌ها برداشته‌ایم.

 

وی تشکیل گروه سرود، برپایی سفره‌های قرآنی، جشنواره‌های غذاهای سنتی، سه شنبه‌های تکریم، آموزش قرآن و احکام به کودکان و نوجوانان، برپایی کلاس‌های مختلف صحیح خوانی اذکار نماز برای اعضای کانون در دوره‌ها و مقاطع مختلف سنی و پیگیری امور مربوط به کانون‌های مساجد شهرستان رودبار را از عواملی دانست که موجب کسب عنوان رابط برتر کشوری برای این کانون شد.

کد خبر 1157215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha