لایروبی بندرآستارا در سریع‌ترین زمان ممکن برای تردد کشتی‌ها انجام شود

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه در حال حاضر آسیای میانه به ویژه روسیه، ‌فرصت مناسبی است برای صادرات کالاهای خوب و بامطلوب ایرانی است گفت: لایروبی بندر باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای تردد کشتی‌ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرآستارا، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (یک‌شنبه، ۲۲ اسفند) به‌منظور بازدید از طرح‌های عمرانی و اقتصادی آستارا وارد این شهرستان مرزی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار کرد: ما امروز از دو منطقه ویژه اقتصادی، بندر تجاری و راه آهن در آستارا بازدید کردیم.

 

امام جمعه رشت افزوددر هر دو منطقه مشکلاتی وجود دارد که اگر این مشکلات از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با همکاری و همیاری دولت‌های آسیای میانه به‌ویژه جمهوری آذربایجان، پیگیری شود، هم مشکل ایران و هم روسیه و آذربایجان حل می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: اگر سازمان بنادر و کشتیرانی بتواند لایروبی بندر آستارا را بر عهده بگیرد، بهتر است. اگر نتواند، به بخش خصوصی واگذار کند.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسیای میانه به ویژه روسیه، ‌فرصت مناسبی است برای صادرات کالاهای خوب و بامطلوب ایرانی گفت: اگر می‌خواهد این صادرات شکل بگیرد باید تردد کشتی‌ها را در بندر شاهد باشیم.

 

امام جمعه رشت تاکید کرد: لایروبی بندر باید با سریع‌ترین زمان ممکن برای تردد کشتی‌ها انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن آستارا به ویژه قطعه آستارا-رشت باید هرچه سریع‌تر انجام شود، اضافه کرد: از دولت جمهوری آذربایجان خواهانیم به تعهدات خود عمل کرده و این پروژه را ساماندهی کند.

 

فلاحتی تصریح کرد: اگر این کریدور شمال - جنوب شکل گیرد، ارتباط اقتصادی بین آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا و شبه قاره، شکل خواهد گرفت، هم به نفع دولت ایران، آذربایجان و کشورهای منطقه است و امیدوارم پروژه‌ها عملیاتی شود و مردم از نتایج آن بهره‌مند شده و باعث اشتغال‌زایی شود.

 

گفتنی است، حضور و سخنرانی در یادواره ۱۶۷ شهید والامقام شهرستان آستارا، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بارانداز ریلی آستارا-آستارا از برنامه‌های سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به بندر آستارا است.

 

کد خبر 1157228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha