تشریح فعالیت های قرارگاه ملی نوروزی برای محرومیت زدایی در کشور

الله بداشتی از آغاز به کار قرارگاه ملی نوروزی در ۳۲ استان با افتتاحیه آن از استان کرمان برای فعالیت گروه های جهادی جهت محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا الله بداشتی، یکشنبه(22 اسفند) در نشست گروه های جهادی استان با حضور استاندار گفت: کمک به بهبود وضیت عمرانی کشور، کمک به دولت در رفع محرومیت‌ها، کمک به جوانان و اشتغال بومی که مهاجرت به شهرها را کم کند از اهداف گروه های جهادی است.

 

 

جانشین بسیج سازندگی کشور افزود: هدف ما امیدآفرینی و کمک به مردم است تا بتوانند در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال و توانمند شوند و با باورهای خود با دشمن قداره بند و تا بن دندان مسلحی که می خواهد کشور ما را زمین گیر کند، از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

 

 

 

وی از آغاز به کار قرارگاه ملی نوروزی در 32 استان با افتتاحیه آن از استان کرمان برای فعالیت گروه های جهادی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در سپاه بنا داریم اولویت های اصلی و درخواست های مردم را در عرصه های کاری بگنجانیم.

 

 

الله بداشتی اولویت نخست استان کرمان را تأمین آب شرب و آب کشاورزی دانست و تصریح کرد: برای همین آغاز فعالیت ها را در قرارگاه ملی در عرصه آب شروع می‌کنیم که در همین راستا برای 11 روستا در سورگاه قلعه گنج در روز آغاز فعالیت گروه های جهادی با کمک دستگاه ها و بسیج و مشارکت آبفای استان اقدام می شود و تلاش بر این است پایان روز دوازدهم فروردین، کار جمع شود.

 

 

وی اولویت دوم را بهداشت و سلامت عنوان و بیان کرد: جهادگران در استان و بیشتر در جنوب کرمان 650 چشمه حمام و سرویس بهداشتی در دستور کار ساخت دارند و اگر بخشی از کار ماند، گروه های جهادی استانی ادامه و تکمیل آن را عهده دار خواهند بود و با هماهنگی قرارگاه ملی کار به سرانجام می رسد.

 

 

این مسئول ادامه داد: کار بعدی درختکاری و درخت یاری است که درخت های مثمر با یاد شهدا تحویل خانواده ها می شود تا کاشت و بهره برداری از درخت را انجام بدهند و قرار است در ریگان کاشت درخت هایی برای تثبیت شن و جلوگیری از ریزگرد هم دستور کار باشد.

 

 

وی توزیع بسته های معیشتی در سراسر استان و مرمت و بازسازی و بهسازی خانه های عالم با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و حضور مبلغین، در دستور کار دانست که باعث توسعه فضای فرهنگی مذهبی است.

 

 

الله بداشتی با تصریح به اینکه سلامت مردم اعم از سلامت روحی و جسمی و اجتماعی همیشه اولویت اول ما بوده است؛ گفت: تیم پزشکی تخصصی با هماهنگی قبلی و بیماران شناسایی شده، اعزام می شود و در صورت نیاز به جراحی موردی نیز هماهنگی برای عمل انجام شده است.

 

 

وی ضمن درخواست از استان برای کمک و پشتیبانی در ماشین آلات سنگین، سیمان و مصالح ساختمانی، در خصوص جهاد تبیین هم اظهار کرد: ضروری ترین کار در جهاد تبیین عملی، خدمت است و عمل گرایی است که مردم را راضی می کند، عمل بود که شهید سلیمانی را در بین مردم برجسته کرد و ما می توانیم بر همه مشکلات کشور فائق بیاییم چون رهبری راهبردهای اصلی را برای ما تبیین فرمودند. 

 

 

سردار محمدعلی نظری، جانشین سپاه ثارالله استان کرمان هم با بیان اینکه کرمان جزو پایلوت گروه های جهادی ملی است و برای اجرای بعضی از پروژه ها انتخاب شده است؛ ابراز امیدواری کرد: با همکاری این گروه ها اقدام اثرگذاری قبل از ماه مبارک رمضان انجام شود.

 

 

وی تصریح کرد: امسال دو مرحله سیل در استان داشتیم که نیازمندی های زیادی داریم و امیدواریم بتوان بخشی از آلام و سختی‌های مردم را جبران کنیم.

کد خبر 1157270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha