بسیج سازندگی فارس راه توسعه روستاها را تقویت صنایع تبدیلی می داند

قزل سفلی گفت: در قطب های صنایع تبدیلی برای هر کدام از شهرستان ها و مناطق فارس یک قطب صنایع تبدیلی تعریف کرده ایم زیرا بسیج سازندگی فارس راه توسعه روستاها را تقویت صنایع تبدیلی می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (یکشنبه 22 اسفند) در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استانداری فارس گفت: اشتغال زایی در حوزه اقتصادی به ویژه اشتغال زایی در مناطق محروم دارای سختی ویژه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: برای تسریع و تسهیل اشتغال در مناطق محروم فارس به حمایت و تسهیل صدور مجوزهای کارگاه ها خانگی هستیم.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی اولویت بسیج سازندگی فارس است و  بر اساس برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه ای که طراحی کرده ایم، جهادگران در حوزه عمرانی و اقصاد و اشتغال در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس تاکید کرد: ورود به عرصه های اقتصادی مقاومتی، اجرای قطب های صنایع تبدیلی کوچک، راه اندازی مشاغل خرد و خانگی در اولویت فعالیت های سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد و اشتغال است.

وی ادامه داد: در قطب های صنایع تبدیلی برای هر کدام از شهرستان ها و مناطق فارس یک قطب صنایع تبدیلی تعریف کرده ایم که برای تحقق آن تلاش می شود زیرا بسیج سازندگی فارس راه توسعه روستاها را تقویت صنایع تبدیلی می داند.

 

قزل سفلی تاکید کرد: در حوزه مشاغل خرد و خانگی، صندوق های قرض الحسنه بسیج به صورت مردم یار راه اندازی کرده ایم که موجب راه اندازی مشاغل خرد خانگی و سپس تشکیل تعاونی ها می شود که هدف نهایی توانمند سازی مردم و تسهیل گری در راه اندازی مشاغل است که ایده توسط خود مردم داده می شود و خودشان نیز اجرا و نظارت می کنند و بسیج سازندگی نقش مکمل و تسهیل گر دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه این زمینه، راه اندازی تعاونی هاست و سعی می کینم تا صندوق ها پس از تشکیل تبدیل به تعاونی ها شوند و در مرحله بعد تعاونی ها به اتحادیه ارتقا یابند که در این زمینه دستگاه های مرتبط کمک های خوبی انجام می دهند.

کد خبر 1157271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha