کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب حفظ حیات فرهنگی جامعه می شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب حفظ حیات فرهنگی جامعه می شوند

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت ایام تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی، تقویت برنامه های فرهنگی هنری و تسهیل فضای فرهنگی جامعه است و کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسبی برای رشد شاخصه های فرهنگی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی و هنری بر تسهیلگری و همکاری نزدیک میان کانون های مساجد با مردم به عنوان تصدی گر است چرا که مساجد پایگاه های مهم اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستند.


ضابطی حیات فرهنگی یک جامعه را وابسته به وجود هنرمندان ارزشی و انقلابی عنوان کرد و افزود: فضای فرهنگی جامعه با استفاده از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد  برای استفاده از پتانسیل اعضا بویژه جوانان عضو این کانون ها و مقابله با تهدیدها و تهاجم فرهنگی تسهیل می شود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد موجب حفظ حیات فرهنگی جامعه می شوند تصریح کرد: كانون های مساجد با فرهنگ جامعه و پرورش آن سر و كار دارد لذا پايگاه مناسبي براي امور حكومتي و تبليغاتي است.


ضابطی تبلیغ و تعمیق فرهنگ روح بخش و اثربخش اسلام با تأکید بر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، گسترش زمینه مشارکت مردم در امور فرهنگی هنری و اجتماعی، همگانی نمودن فعالیت های فرهنگی هنری در بطن جامعه، زمینه سازی برای حضور جوانان و نوجوانان در صحنه های اجتماعی مناطق و ارائه فعالیت های فرهنگی هنری بر اساس موازین انقلاب اسلامی و ارزشی را از اهداف مهم تشکیل کانون های فرهنگی مساجد برشمرد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در راستای رواج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مقابله اصولی و هدفمند با تهاجم فرهنگی، جنگ نرم فرهنگی در جلسه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۱ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تصویب و ۱۸ اسفند به نام روز کانون های فرهنگی هنری مساجد نامگذاری شد./

کد خبر 1157292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha