مساجد اصیل ترین پایگاه تبیین مردمی اسلام است

هاشمی با بیان اینکه مساجد نقش بسیار تاثیرگذاری در امر تبیین و ارتباط با آحاد مردم دارند، گفت: مساجد اصلی ترین پایگاه های مردمی در دین مبین اسلام برای تبیین به شمار می روند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز( ۲۲ اسفند) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در دوره جدید و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس آموزه های اسلامی و نگاه راهبردی حضرت امام  راحل و آرمان های انقلاب اسلامی، توجه ویژه ای به مساجد و حوزه فرهنگ اسلامی و ایرانی خواهد شد.

 

«سید محمد هاشمی» با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی حرکت فرهنگی و اجتماعی هستند و باید باشند، افزود: بر اساس برنامه هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود امید است بتوانیم تشکیل هسته های فرهنگی و هنری پویا، مانا برآمده از کف محلات  با ترکیب جوانان و نوجوانان و اهالی  محللات در عرصه های فرهنگی و هنری داشته باشیم.

 

وی افزود: بر این اساس هم در عرصه طراحی و برنامه ریزی و هم در عرصه اقدام فرهنگی، مساجد عنصر اصلی و محور است و  امید است بتوانیم مساجد را کانون تحول و فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح محلات قرار دهیم.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه محوریت مساجد در محلات با حضور و مشارکت مردم به ویژه نسل جوان تاکید داشته اند، ابراز کرد: امید است این موضوع هم در عرصه برنامه ریزی به درستی پیاده شود و در عمل هم به نمایش گذاشته شود.

 

هاشمی با اشاره به اینکه مسجد اصیل ترین پایگاه تبیین در دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: مسجد  در واقع اصلی ترین پایگاه اسلامی و تبیین مردمی است، در مسجد با حضور اقشار مختلف مردم، امکان گفت و گو، توجیه، تبیین و بیان  حقایق وجود دارد و باید گفت که مساجد پایگاه های مهم فرهنگی هستند.

کد خبر 1157297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha