کانون های مساجد می توانند زمینه تربیت جوانان الگو و اثرگذار را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نقش فعالان فهما را نقش تربیتی و ایجاد زمینه تربیتی برای پرورش و معرفی جوانان الگو و اثرگذار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»  نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، با اشاره به اهمیت مسجد گفت: در اسلام مسجد محور و اصل است.

 

امام جمعه بجنورد با عنوان اینکه مسجد مکان مدیریت نظام اسلامی است، اظهار داشت: این فضای مقدس باید برای تربیت و تعلیم افراد و جوانان تأثیرگذار مهیا شود.

 

وی همچنین مسجد را بهترین مکان برای پرورش جوانان مستعد در  امور سیاسی و فرهنگی و هنری نام برد و افزود: کانون های مساجد می توانند در این باره نقش موثر و ارزشمندی ایفا کنند تا زمینه حضور جوانان نخبه و دیندار فراهم شود.

 

حجت الاسلام نوری، گسترش معارف دینی و معرفتی، با معرفی سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و بزرگان دینی و تبیین سیره شهدا را به فعالان مسجدی و کانون های فرهنگی هنری در مساجد پیشنهاد داد و خواست تا با برنامه ریزی در این راستا به فعالیت های مسجدی رونق بخشند.

 

امام جمعه بجنورد با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان، آن جوان برومند کربلا را بهترین الگوی جوانان در عرصه های مختلف نام برد و گفت:  کانون های مساجد می توانند با تاسی از ویژگی های رفتاری و اخلاقی سبط اکبر حضرت امام حسین (علیه السلام) الگوی ویژه رفتاری و مدیریتی و اجتماعی را با زبان فرهنگ و هنر به دیگر جوانان مسجدی معرفی کنند.

 

 

کد خبر 1157308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha