مشوق های شهرداری برای انتقال صنوف آلاینده بیرجند

بهترین گفت: توافقات خوبی برای تشویق کسبه به انتقال صنوف ‌آلاینده انجام شده که مورد تصویب شورای شهر بیرجند قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی بهترین» امروز (۲۲ اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به معضل انتقال صنوف آلاینده در بیرجند اظهار کرد: سالهاست که مردم انتظار دارند که صنوف آلاینده به محل اصلی خود منتقل شود و در دوره جدید مدیریت شهری پیگیر این موضوع مهم هستیم.

 

شهردار بیرجند با اشاره به مشکلات قانونی برای انتقال صنوف آلاینده، گفت: طی تعاملاتی با متولیان امر در آذرماه امسال به توافقات خوبی برای تشویق کسبه به انتقال صنوف رسیدیم که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.

 

بهترین در ادامه تصریح کرد: در همین راستا هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض متعلقه کلیه کسبه موردنظر که از یکم دی ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ فرودین ماه ۱۴۰۱ درخواست خود را به شهرداری منطقه ارائه نمایند و پرونده آنان به واحد درآمد منطقه برسد با ۵۰ درصد تعدیل محاسبه می‎‌شود.

 

به گفته وی کلیه متقاضیان صنوف آلاینده که از ابتدای سال جاری براساس تعرفه سال ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت هزینه های پروانه نمودند مشمول تعدیلات بند یک این توافق نامه هستند و همچنین متقاضیانی که تا پایان سال ۱۴۰۱ أخذ پایان کار داشته باشند و اتحادیه مربوطه نیز تأیید و واحد صنفی در محل سایت مستقر شود به مدت یک سال از پرداخت عوارض صنفی معاف می‌شوند.

 

شهردار بیرجند بیان کرد: جهت همراهی و مشارکت در سرعت کار در بهبود زیر ساخت‌های سایت، تعدادی از ماشین آلات عمرانی شهرداری به مدت حداکثر ۲۰ روز کاری با شرکت تعاونی صنوف آلاینده همکاری داشته باشند و  آب مورد نیاز برای آماده سازی و زیر سازی معابر سایت صنوف آلاینده به صورت رایگان از محل چاه شهرداری تأمین می‌شود.

 

بهترین با اشاره به اینکه قبل از این توافقات ۸۲ مورد درخواست پروانه داشتیم، خاطر نشان کرد: بعد از این توافقات درخواست صدور پروانه برای سایت صنوف آلاینده به یکهزار مورد رسید که تاکنون ۸۷۵ پروانه و ۲ فقره پایان کار نیز صادر شده است.

 

وی در ادامه به افتتاح سایت پسماند بیرجند اشاره کرد و افزود: قبل از راه اندازی این سایت ۷۰ درصد زباله دفن و ۳۰ درصد نیز بازیافت می‌ شد که اکنون بخش زیادی از پسماند جمع آوری شده در سایت پسماند بازیافت و تبدیل به کمپوست می‌شود.

 

 

کد خبر 1157338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha