اشتغال فرزندان مشکل اصلی جامعه ایثارگری است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: جدی‌ترین مشکل کنونی جامعه ایثارگری، اشتغال فرزندان آنان است که باید برای حل آن تدبیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲اسفند) آئین تجلیل از فرزندان شاهد، خانواده های شهدا، کارکنان بنیاد شهید و متوفی و بازنشستگان که در مجموعه فرهنگی جانبازان یاوران ساری برگزار شد، اظهار کرد: مجاهدان، ایثارگران، شهیدان، آزادگان، خانواده های شهدا و جانبازان کسانی هستند که برای دفاع از عزت، شرف، ناموس، دین و مملکت رفتند و ایثار می کنند تا اینکه ما امروز در این شرایط آرام به‌سر برده و استقلال و آزادگی داریم، لذا این بزرگواران بر همه ما حق دارند و همه باید حق‌شناس باشیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران برلزوم تکریم جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: حق شناسی دربرابر این قشر نشانه معرفت، فرهنگ بالا، ادب و تربیت است‌.

 


حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به برنامه رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌های شهدا که در روز جمعه گذشته برگزار شد، تاکید کرد: آیت الله رئیسی پای صحبت‌های خانواده‌های شهدا نشستند، در هر حال وظیفه همه مسئولان است که به این جامعه خدمت کرده و قدرشناس و حق‌شناس باشیم.

 

وی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز مدیون ایثار شهدا و جامعه ایثارگری است، بیان کرد: مطالبه جامعه ایثارگران این است که باید جامعه و دولت و نهاد امتیازهای خاصی را به اینها بدهند، مشکلاتشان تا حد ممکن برطرف و عزتشان حفظ شود، شهدا برای حفظ استقلال و عزت این جامعه رفتند و جانشان را فدا کردند باید دین خودمان را ادا کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: اگر امتیازی برای ایثارگران در بخش ورود به دانشگاه‌ها، ادارات و نهادها برای استخدام و مسائل دیگر باشد هیچ منتی بر آن‌ها نیست بلکه یک وظیفه و قدرشناسی است، در مقابل جامعه هم از این خانواده‌ها انتظار دارند که فرزندان شهدا و جانبازان هر کجا که هستند برخوردشان با ارباب رجوع متفاوت باشد و در خور شان مردم باشد، به خصوص آنجایی که مراجعه کنندگان از جنس خودشان هستند باید تکریم شان بسیار بیشتر از بقیه باشد.


وی ادامه داد: انتظار دیگر این است که مراعات مسائل ارزشی و اخلاقی، اعم از حجاب و عفاف توسط کارمندانی که از خانواده‌های شهدا هستند بیشتر بوده و نمونه باشد این دو انتظار به‌حق است جامعه انتظار دارد بچه‌های ایثارگر تکریم ارباب رجوع و کارگشایی را مدنظر خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه خانواده‌های ایثارگران توقع دارند که فرزندان آنان دیگر بیکار نبوده و مشکلی جز غم فراغ از شهیدشان نداشته باشند، اذعان کرد: البته هر دستگاه و نهادی محدودیت‌هایی دارد، گاهی قانون و گاهی اعتبار اجازه نمی‌دهد، متاسفانه برخی‌ها چون سوء استفاده می کنند دولت مجبور است مقرراتی را وضع کنند که آن عده‌ای که باید خدمات را به‌خوبی دریافت نمی‌کنند‌، در هر صورت کارکنان بنیاد شهید باید حدالامکان باید در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

 

 

کد خبر 1157366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha