گنجینه نظامی گنجوی اثر ارزشمندی در ادبیات فارسی ایران است

بهرام مسلمی مهنی گفت: بهرام مسلمی مهنی گفت: نظامی گنجوی اثر ارزشمندی در ادبیات فارسی به شمار می‌آیند که می طلبد برای شناساندن این حکیم بزرگ تلاش‌های بسیاری صورت بپذیرد.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان،  با اشاره به برگزاری نشست انجمن شعر سبزواران ویژه بزرگداشت حکیم نظامی با حضور شاعران، گفت: هر یک از شما شعرا گنجینه های جنوب کرمان هستید و امیدواریم جامعه ما به مرحله ای برسد که شما را هویت ایرانی بداند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: این نشست در راستای بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی  به منظور غنا بخشیدن به این هویت ایرانی برگزار شد.
 
وی یادآور شد: نشست بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی از سری ویژه برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است و این اداره کل نیز به همین منظور این نشست را ترتیب داده است.
 
مسلمی مهنی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های بزرگداشت نظامی گنجوی  از یکشنبه ۲۱ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: اهمیت پاسداشت شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری به عنوان بخشی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخ کشوراست.
 
وی اضافه کرد: برگزاری آیین‌های بزرگداشت نظامی گنجوی در تمامی کشور نشان از یک تغییر، تحول و توجه جدی به این گونه از داشته‌ها و گنجینه‌ها است.
 
مسلمی مهنی با یادآوری برخی استعدادها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری موجود در جنوب کرمان تصریح کرد: جنوب کرمان ظرفیت های فرهنگی همچون شعر، رسانه، موسیقی، نمایش و ... بسیار زیادی دارد به گونه ای که در کشور مطرح می باشند.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که آثار نظامی گنجوی آثار ارزشمند در ادبیات فارسی به شمار می‌آیند، گفت: می طلبد برای شناساندن این حکیم بزرگ تلاش‌های بسیاری صورت بپذیرد.
 
وی در خاتمه حکیم نظامی را یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین شاعران فارسی‌گوی ایران دانست و عنوان کرد: قدرت شاعری تنها توانمندی نظامی گنجوی محسوب نمی‌شود احاطه او نسبت به ادبیات فارسی موجب شده آثار این شاعر گرانمایه در برگیرنده بسیاری از نکات مهم روزگار خودش باشد، به همین لحاظ علاوه بر ادبا و دوستداران شعر فارسی آثار این شاعر بزرگ مورد توجه دانشمندان پژوهشگران رشته‌های دیگر نیز قرار گرفته است.
کد خبر 1157386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha