مهلت سه ماهه استاندار گیلان برای استقرار هر چه سریعتر ادارات در شهرستان خمام

جوشن ضمن اشاره به بازدید اخیر استاندار گیلان از خمام گفت: استاندار گیلان در این بازدید مهلتی سه ماه را تعیین کردند تا در این مدت تمام ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان خمام مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسفندیار جوشن» امروز (یکشنبه، 22 اسفند) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خمام که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، شهردار، چهره‌های فرهنگی خمام، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمام و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری خمام برگزار شد اظهار داشت: دین اسلام دین دانایی بوده و برای آگاهی و آگاهی بخشی ارزش بسیار زیادی قائل است.

 

فرماندار شهرستان خمام روز شهدا را گرامی داشت و عنوان کرد: کارکنان و فعالان حوزه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ایام شیوع کرونا فعالیت بسیار چشمگیری داشتند از طرفی شهرستان خمام ظرفیت بسیار گسترده‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد و باید امکانات و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

 

جوشن ضمن اشاره به بازدید اخیر استاندار گیلان از خمام و تاکید ویژه ایشان برای راه‌اندازی و استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان ابراز داشت: استاندار گیلان سه ماه را تعیین کردند تا در این مدت تمام ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان خمام مستقر شوند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کتابخانه خمام فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را هم انجام می‌دهد و خدمات‌رسانی می‌کند افزود: شهرستان خمام پتانسیل لازم برای برگزاری محافل ادبی و فرهنگی نظیر شب شعر را دارد و فرمانداری هم از این گونه برنامه‌ها حمایت می‌کند.

 

فرماندار شهرستان خمام ایجاد انگیزه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عضویت در کتابخانه را لازم و ضروری دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها، آموزش و پرورش و بسیج برای تحقق این امر افزود: فضای مجازی اطلاعاتی بسیار سطحی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و همه ما برای کسب اطلاعات عمیق، جامع و کامل باید به مطالعه کتاب بپردازیم.

 

جوشن حضور کتابخانه‌های سیار در روستاها با محوریت و اطلاع‌رسانی دهیاران را از دیگر برنامه‌هایی که می‌توان برای اجرای آن در شهرستان خمام زمینه‌سازی کرد خواند و گفت: برای افزایش اعضای کتابخانه هم می‌توانیم از وجود خوب آموزش و پرورش و بسیج استفاده کنیم.

 

وی ضمن تاکید بر تجهیز و تعمیر کتابخانه شهرستان خمام و پیگیری این امر توسط فرمانداری خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان در بحث نیازها و برنامه‌های خود می‌تواند طرح‌هایی را به فرمانداری خمام ارائه دهد و فرمانداری هم با پای کار آوردن سایر حوزه‌ها هرگونه مساعدت و کمکی که لازم باشد دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 1157430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha