باید به جوانان میدان داد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: باید جوانان را وارد میدان کرد و از نیروی آنان غفلت نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲اسفند) در دیدار جمعی از جوانان و نخبگان استان با همراهی «حسن رنگرز»مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به مناسبت روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) به تلاش نهاد های حمایتی نظیر کمیته امداد، سپاه و... برای تهیه جهیزیه و زمینه ازدواج جوانان اشاره و اظهار کرد: این اقدامات در راستای رفع مشکلات جوانان و همراهی با اداره کل ورزش و جوانان ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: اداره کل آموزش و پرورش نیز برای توانمدسازی دانش آموزان جوان و نوجوان بالای ۴۰هزار تبلت و گوشی هوشمند تهیه و توزیع کرده که شایسته تحسین است.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال بزرگترین و خطیر ترین مسئولیت ها  را در سنین کودکی و نوجوانی و جوانی بر دوش تعدادی از ائمه معصومین(ع) نظیر امام زمان(عج)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) نهاد، گفت: خداوند متعال با این اقدام تلاش داشته تا مسئولیت پذیری  نوجوانان و جوانان را به ما گوش زد کند و بفهمیم که این قشر آرمان خواه هستند، نقد خیر خواهانه دارند و دوست واقعی هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نقد نسل جوان براساس نگاه آرمان گرایانه است، افزود: انسان های انسان نما آسیب زا هستند؛ انسان در پست و مسئولیت نباید خود و موقعیت خود را به منغعت مردم ترجیح دهید بلکه باید در واقعیت انسانی حرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم به نسل جوان میدان دهیم، ادامه داد: میدان ندادن به جوانان خیانت است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه واگذاری مسئولیت به نوجوانان و جوانان در مساجد محلات، نمازجمعه ها مهم است، گفت: اولویت با نوجوان وجوان باشد. شهامت این قشر اعجاب برانگیز است باید این قشر شناسایی و تربیت شوند.

 

وی با بیان اینکه نسل جوان به درستی ریسک پذیری خود را در عرصه مقابله با کرونا نشان دادند، افزود: جوانان در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تغسیل و تدفین اموات کرونایی به صورت خودجوش و دلی به میدان خدمت آمدند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای مشکلات ازدواج، آسیب های اجتماعی، اشتغال و ... نسل جوان باید گام اساسی برداشته شود، گفت: یکی از شاخصه های شایستگی مسئولین اینکه این مدیر چه مقدر به جوانان اهمیت می دهد.

 

وی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد: جلسات با نوجوان و جوانان بیشتر برگزار شود تا از قشرهای مختلف مشکلات و آسیب ها بیان شود و مدیران مربوطه موظف به رفع آن مشکل و معضل شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در بحث علمی، صنعتی و فنی ماهواره بسیار مهم نور و اکنون بزرگترین کارخانه واکسن سازی غرب آسیا به همت بنیاد برکت راه اندازی شد و سالانه۳۵۰تا ۴۰۰میلیون دز واکسن را تولید می کند، ادامه داد: این گام علمی نشان دهنده استقلال و خودباوری ملت شریف ایران اسلامی به ویژه جوانان است.

 

وی با بیان اینکه جوانان دیروز رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند و عملیات های بیشماری را فرماندهی کردند، افزود: در دفاع از حرم نیز جوانان این مرز و بوم خوش درخشیدند.

 

 

کد خبر 1157437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha