دهه تکریم و غبارروبی بهترین فرصت برای تقویت کارکردهای مساجد است

حجت‌الاسلام موسوی هشترودی با بیان اینکه دهه تکریم و غبارروبی مساجد بهترین فرصت آماده‌سازی خانه‌های خدا برای ورود به ماه مبارک رمضان است، گفت: پاکیزه نگاه داشتن مسجد یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه مومنان است.

حجت الاسلام «سیدطاها موسوی هشترودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فرصتی برای آشتی مردم با مسجد و بهترین زمان برای فراهم کردن زمینه حضور  مردم در خانه های خدا دانست و اظهار کرد: این ایام فرصتی است که مردم احساس نزدیکی به  مسجد داشته باشند و با حضور خود زمینه ساز رونق مساجد شوند.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساجد پایگاه و سنگری برای رشد معنوی مردم هستند، ابراز کرد: پاکیزه نگاه داشتن مسجد یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه مومنان است و کسی که به تمیزی و نظافت خانه خدا مبادرت می ورزد، در پیشگاه الهی که به پاکیزگی امر نموده و پاکیزگی را دوست دارد، اجر و پاداش دارد.

 

حجت الاسلام موسوی هشترودی افزود: در این دهه باید دست‌ اندرکاران مسجد و خیرین با محوریت ائمه جماعت اهتمام به رفع کمبودها، نظافت و بهداشت مساجد کنند، تا خانه های خدا برای پذیرش میهمانان الهی در ماه رمضان آماده شود، چراکه تطهیر و نظافت مساجد از سنت های نبی مکرم اسلام(ص) است.

 

 وی دهه تکریم و غبارروبی مساجد را بهترین فرصت برای آماده سازی مساجد برای ورود به ماه ضیافت الهی دانست و تاکید کرد: در دهه تکریم و غبارروبی مساجد باید زمینه خودسازی و طهارت نفس را هم فراهم کرد،همچنین این ایام بهترین فرصت برای همدلی و مودت میان امام جماعت، نمازگزاران و مساجد است که در کنار آماده سازی مساجد برای ماه میهمانی خدا برای احیای کارکردهای مساجد هم تلاش کنند.

 

استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، نهادها باید از مساجد بیشترین بهره برداری را داشته باشند به طوری که مردم مساجد را مامن و پناه خود بدانند، خانه های خدا باید در حوزه های پزشکی، ترک اعتیاد، ازدواج آسان و تبیین معارف دینی گام های اثرگذار بردارند و زمینه اعتماد مردم را فراهم کنند.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید زمینه حضور همگان از هر گروه، جناح و سلیقه سیاسی در مساجد فراهم شود، افزود: انحصارطلبی ها، جوانان را از مساجد دور می کند، بنابراین باید عواملی که موجب گریز جوانان از مساجد می شود، حذف شود و ائمه جماعات وظیفه دارند، با بهره گیری از سیره و روش  پیامبر(ص) در جهت رونق مساجد تلاش کنند، تحقق این مهم نیازمند توجه به تمامی کارکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این مکان معنوی است، چراکه اگر می خواهیم مساجد به تراز اسلامی برسند، ضرورت دارد که به تمامی کارکردهایی که مساجد در صدر اسلام داشتند، توجه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در قبال مساجد وظیفه دارند و باید که در جهت تقویت و تسهیل و جهت‌دهی صحیح، وفاق و همدلی دینی، نظارت و پیشگیری از آسیب و انحرافات مذهبی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی از بستر مساجد تلاش کنند.

 

 

 

کد خبر 1157455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha