۴۵ امامزاده و بقعه متبركه ميزبان اجراي طرح آرامش بهاري در استان يزد

حجت‌الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: به منظور تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۲۸ اسفند سال جاری تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در 45 امامزاده و بقعه متبرکه در استان يزد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در جهت اجراي طرح آرامش بهاری 5 امامزاده سطح يك از قبيل ( امامزاده جعفر (ع) ، امامزاده سيدجعفر محمد (ع) ، امامزاده سيد نصرالله (ع) ، شاهزاده فاضل (ع) همگي از شهر يزد و امامزاده عبدالله (ع) از شهرستان بافق ) 16 امامزاده سطح 2 و 24 امامزاده در سطح 3 ميزبان ويژه برنامه هاي نوروزي مي باشند.

زارع زاده اضافه کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک و نوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و مناسبتی، نصب تابلو‌های نمایشگاهی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وي افزود: ويژه برنامه هايي از قبيل پخش فيلم با موضوع خانواده و مهدويت ، معرفي شخصيت هاي شاخص و تاثير گذار حادثه عاشورا به شيوه الكترونيكي و جذاب ، زيارت مجازي حرم اهل بيت (ع) بمناسبت ايام پيش رو در نظر گرفته شده است. 

زارع زاده از حضور مبلغین در طول اجرای طرح خبر داد و تاکید کرد: 25 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 12 مبلغ بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این طرح یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد فرهنگی - مذهبی و با هدف خدمت رسانی به زائران است که امسال نیز همه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد.

وي اظهار داشت : تقویت باور‌های دینی و مذهبی مسافران نوروزی و ایجاد بستر حضور قشر‌های مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم از دیگر اهداف اجرای طرح "آرامش بهاری" است.

زارع زاده در پايان از اجراي طرح شميم خدمت ( برپايي نمايشگاه دستاوردهاي زنان خانوار ) و همچنين برگزاري طرح قرار دوازدهم ( حمايت از خانواده آسيب پذير از كرونا و نيازمند به نيابت از حضرت مهدي (عج) ) اشاره كرد و گفت : افراد مشتاق به خدمت در این زمینه می‌توانند به امامزادگان شاخص سطح استان مراجعه کنند.

کد خبر 1157537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha