فضاسازی یکی از مسائل مهم در جذب مردم به نماز جمعه است

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه فضاسازی یکی از مسائل مهم در جذب مردم به سمت نماز جمعه است، گفت: به دنبال این هستیم تا زمینه ای فراهم کنیم که همه مردم در هر طیفی در نماز جمعه حضور پیدا کنند و شاهد افزایش استقبال مردم از نماز جمعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدرضا توکلی» امروز (23 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری با اقامه نماز جمعه نقشه های دشمن به هم می ریزد و باید همه مردم نماز جمعه را قدر بدانند.

 

مسئول ستاد نماز جمعه شهر بیرجند با اشاره به اهداف این ستاد گفت: جذب حداکثری به سمت نماز جمله اولین هدف ما بوده است تا بتوانیم استقبال مردم از نماز جمعه افزایش یابد و امروز به لطف خدا شاهد حضور پررنگ مردم در نماز جمعه هستیم.

 

وی به استفاده از ظرفیت های نسل جوان اشاره کرد و افزود: این موضوع دومین هدف ما بوده است تا طیف جوان را به سمت مجموعه نماز جمعه سوق دهیم و اکنون جوانان همراه با پیشکسوتان پای کار هستند تا در بحث نماز جمعه باعث ایجاد جاذبه شوند.

 

حجت الاسلام توکلی بیان کرد: به دنبال این بودیم تا زمینه ای فراهم کنیم که همه مردم در هر طیفی در نماز جمعه حضور پیدا کنند و امروز این امر محقق شده است.

 

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند با اشاره به برنامه های فرهنگی این ستاد گفت: برگزاری جشن دختران در سالروز ولادت امام رضا (ع) با حضور 600 نفر امسال در دستور کار داشتیم که بسیاری از این افراد به مجموعه ستاد نماز جمعه جذب شدند.

 

وی ادامه داد: برپایی کارگاه آموزشی آستان قدس رضوی با حضور 300 نفر به صورت گروهی و برگزاری حلقه های صالحین و یادواره «شهید محمود کاوه و شهدای کربلای 2» نیز از دیگر برنامه های این ستاد طی سال جاری بوده است.

 

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه فضاسازی یکی از مسائل مهم در جذب مردم به سمت نماز جمعه است، افزود: هر هفته تغییری در فضای نماز جمعه بیرجند اجرا می شود و قطعا بحث فضاسازی شبستان مصلی المهدی (عج) و فضای بیرونی در جاذبه و حضور مردم تاثیرگذار خواهد بود.

 

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند در خصوص ارتباط با ادارات جهت حضور در نماز جمعه گفت: امروز راهی برای ارتباط مردم با مسئولان در نماز جمعه ایجاد کردیم و امیدواریم این برنامه جهت رفع مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

 

 

کد خبر 1157539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha