شهدا شیفته رسیدن به فضائل اخلاقی بودند/ لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نگاهی به زندگی شهدا به ما این مسئله را ثابت می‌کند که شهدای عزیز متخلّق به اخلاق حسنه بوده و شیفته رسیدن به فضائل و ارزش‌های اسلامی بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام محمد فلسفی استاد حوزه و دانشگاه در آیین معنوی اختتامیه یادواره شهدا در سقز گفت: باید همواره تکریم خانواده شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

وی، با اشاره به اینکه امنیت، آرامش و آسایش جامعه مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: باید قدردان این امنیت پایدار در جامعه باشیم.

 

 استاد حوزه و دانشگاه و روحانی مستقر شهرستان سقز افزود: امروز اگر ایران اسلامی عزت و اقتداری در جهان اسلام و در دنیا دارد، همه مرهون خون شهیدان است و بر همه ما واجب است یاد و خاطره آنان را حفظ و به نسل‌های جوان انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام فلسفی اضافه کرد: شهدا در مسیر سیره و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار قدم برداشتند و از تمامی ظواهر زندگی مادی در راه معرفت شناسی و فرهنگ ایثار چشم پوشیدند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید دقت داشته باشیم که میزان عمر انسان مهم نیست بلکه نوع استفاده از عمر و کیفیت عمر است که برای انسان میزان ارزشمندی را به وجود می آورد.

 

وی با اشاره به این که لحظه لحظه عمر ما باید در راه اطاعت از خداوند باشد، گفت: باید به دنبال عمر با برکت در اطاعت خدا و رسولش به ویژه در سنین جوانی باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلسفی با تأکید بر این که سجده بالاترین و نزدیک‌ترین حالت تقرب و بندگی در برابر خداوند متعال است افزود: شهدای ما از این ظرفیت بیشترین بهره برداری را به دست آوردند و حتی بیشترین حالت دعا را به تأسی از بزرگان دین، در حالت سجده انجام می دادند.

 

 وی وفای به عهد، اخلاق نیکو، منش درست، حیا، جوانمردی، عزت نفس و تعهد کاری و ادای حقوق را لازمه رسیدن به مقام انسان کامل عنوان کرد و گفت: نگاهی به زندگی شهدا به ما این مسئله را ثابت می‌کند که شهدای عزیز متخلّق به اخلاق حسنه بوده و شیفته رسیدن به فضائل و ارزش‌های اسلامی بودند.

کد خبر 1157555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha