تشریح عملکرد یک ساله پلیس در کرمان/ ۶۴ درصد قربانیان جرایم سایبری افراد زیر ۲۵ سال هستند

فرمانده انتظامی استان کرمان با تشریح عملکرد یک ساله پلیس در کرمان گفت: ۶۴ درصد قربانیان جرایم سایبری افراد زیر ۲۵ سال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری، دوشنبه(۲۳ اسفند) در نشست خبری با اشاره به اینکه ناجا در سال جاری، شهدای زیادی در بخش های مختلف تقدیم کرد؛ گفت: قانون مداری فصل الخطاب مأموریت های ناجا است.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در طرح های نوروزی برنامه های خاصی داریم و با افول کرونا، پیش بینی ما افزایش سفرهای نوروزی است و برای همین زائران سردار دلها نیز میهمان ما خواهند بود.

 

 

وی با بیان اینکه طرح های ترافیکی خاص برای نوروز تدارک دیده شده و برنامه ریزی برای حفظ اموال مردمی که سفر می روند و آرامش کسانی که به استان ما سفر می کنند نیز مد نظر است؛ اظهار کرد: برای چهارشنبه آخر سال نیز تدابیری اندیشیده شده است.

 

 

سردار ناظری گفت: آگاه سازی عمومی و اقشار آسیب پذیر به ویژه جوانان و نوجوانان در خصوص چهارشنبه آخر سال، اخذ تعهدات لازم از مجرمان سابقه دار و... انجام شده ضمن اینکه پلیس از نشاط و شادی مردم حمایت می کند اما با کسانی که حرکات مخاطره آمیز داشته باشند برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی سلامت مردم را تهدید کند.

 

 

وی حمل مواد محترقه را در حکم حمل قاچاق و دارای برخورد قانونی خاص دانست و تأکید کرد: امسال نیز مانند سال گذشته باید دیار سردار دلها را مدیریت کنیم تا چهارشنبه سوری امن و توأم با سلامتی برای مردم داشته باشیم.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان تأکید کرد: در راستای برخورد با متخلفان چهارشنبه سوری، برخی اماکن پلمب و مقادیر زیادی کشفیات مواد محترقه ثبت شد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه محورهای کرمان معمولاً کویری و بعضاً خسته کننده است؛ اعلام کرد: موکب هایی به سبک موکب های اربعین و شهدا راه اندازی شده تا مردم در این موکب ها با رفع خستگی، برای ادامه مسیر آرامش بگیرند.

 

 

سردار ناظری سپس به نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح پلیس هوشمند اشاره و تصریح کرد: بیش از 120 مقر ارتباط الکترونیکی راه اندازی کردیم که بیش از80 درصد پرونده ها میان رده های قضایی به صورت الکترونیکی مبادله می شود و با پزشکی قانونی هم همه مکاتبات به صورت الکترونیکی است.

 

 

وی با بیان اینکه گشت های هوشمند هم تحولی در پلیس ایجاد کرده است؛ تصریح کرد: امروز در قله هوشمندسازی هستیم و بالاتر هم می توانیم برویم و ما با این دست افزارها بر کار پلیس نظارت می کنیم و علاوه بر حوزه مأموریتی در حوزه خدماتی هم پلیس اقدامات زیادی انجام داده که بیش از 31 خدمت در دفاتر پلیس + ۱۰ به مردم خدمات می دهند.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان تماس بیش از یک میلیون و 700 هزار تماس با 110 در سال جاری، ارائه بیش از 90 هزار خدمت در حوزه گذرنامه، ارسال بیش از 227 پرونده به مراجع قضایی، بیش از 14 هزار مشاوره در کلانتری ها که منجر به صلح و سازش بیش از 70 درصد پرونده ها شده، تجهیز بیش از 13 هزار خودرو به «جی پی اس»، اجرای طرح یار مهربان در سوپر مارکت ها و خواروبارفروشی ها در راستای پیشگیری از سرقت ها و آُسیب های اجتماعی، بیش از 55 هزار تماس که 35 درصد آنها تقدیر و یک درصد از کل تماس ها شکایت بوده، توزیع بیش از 140 میلیارد تومان بسته های کمک معیشتی و... را بخشی از نکات قابل ذکر در حوزه خدمات پلیس عنوان کرد.

 

 

وی با اعلام کاهش 13 درصدی مجموع جرایم خشن در استان و افزایش 70 درصدی کشف سرقت ها گفت: با کشف 160 تُن مواد مخدر، رتبه اول کشور را در کشفیات این مواد داریم.

 

 

سردار ناظری تصریح کرد: امروز دشمن مغز جوانان ما را با مواد مخدر نشانه گرفته و خانواده ها را دچار فروپاشی می کند لذا همه در برابر این بلای خانمان سوز و سوداگران مرگ وظیفه دارند.

 

 

وی ادامه داد: در خصوص انهدام باندهای مواد مخدر به ویژه باندهای سازمان یافته بیش از 36 درصد افزایش یافته و بیش از 11 هزار پرونده در پلیس مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان مبارزه با قاچاق کالا را یکی دیگر از اولویت های پلیس نام برد و گفت: این طرح طی 69 مرحله اجرا شده و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بیش از سه هزار میلیارد ریال بوده است.

 

 

وی به دستاوردهای فضای مجازی هم اشاره و تصریح کرد: علیرغم افزایش 18 درصدی جرایم فضای مجازی اما 23 درصد کشف جرایم  در این فضا داشتیم که 63 درصد جرایم باندهای کلاهبرداری بوده که 939 نفر احضار و دستگیر شدند و 64 درصد قربانیان جرایم فضای مجازی افراد زیر 25 سال هستند.

 

 

سردار ناظری از افزایش هفت درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال جاری خبر داد و گفت: از ظرفیت هوشمند پلیس برای کنترل رانندگان بهره می گیریم.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه ۷۰۰ نفر پلیس افتخاری با مجموعه ناجا در استان همکاری دارند؛ گفت: افراد خرید خدمت از میان همین افراد انتخاب می شوند.

 

کد خبر 1157563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha