دفاع از انسان و حقوق بشر سرلوحه آموزه‌های اسلامی است

آیت الله رمضانی دفاع از انسان و حقوق بشر سرلوحه همه آموزه های اسلامی دانست و گفت: کرامت همه جانبه مورد تاکید اسلام است و برخی از این واژگان استفاده می کنند و با ابزارهای فریبنده به مطامع خود دست می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست پنج جانبه تفاهم‌نامه حقوق بشر اسلامی، عصر ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، با حضور دبیر ستاد حقوق‌ بشر، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه، برگزار شد. آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این نشست دفاع از انسان و حقوق بشر سرلوحه همه آموزه های اسلامی دانست و گفت: کرامت همه جانبه مورد تاکید اسلام است و برخی از این واژگان استفاده می کنند و با ابزارهای فریبنده به مطامع خود دست می‌یابند.

 

رمضانی حقوق بشر را موضوعی فراقوه ای دانست و با اشاره به تفاهم نامه امروز اظهارداشت: این تفاهم نامه پنج جانبه با رویکرد آموزشی و پژوهشی می تواند با ادبیات بین المللی تلاش های جدی برای معرفی حقوق بشر اسلامی داشته باشد.

 

وی با اشاره به عدم اقدام به موقع سازمان های بین المللی در وقایعی مانند یمن و افغانستان از اقدام عربستان در اعدام ۸۱ نفر که ۴۱ نفر از آنها از شیعیان بودند انتقاد کرد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: دین مبین اسلام برای انتشار رحمت ر جهان آمده است و اسلام می تواند نرم افزار تمدن اسلامی باشد.

کد خبر 1157582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha