اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه استان قزوین

حجت الاسلام نوروزی گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه سال جاری تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده در ۶۰ بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «رضا نوروزی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۲۳ اسفند) در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: طرح آرامش بهاری بیش از یک دهه است که برگزار می شود و امسال چهاردهمین سالی است که این طرح برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین 261 امامزاده و بقعه متبرکه داریم و طرح آرامش بهاری از 28 اسفند هر سال تا 14 فروردین سال آینده اجرایی می شود.

 

وی عنوان کرد: طی 2 سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این طرح اجرایی نشد و درب بقاع مسدود بود و امسال این بیماری فروکش کرده و برای برگزاری طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام نوروزی اعلام کرد: برنامه های لحظه تحویل سال در بقاع مختلف برگزار می شود ولی طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه برگزار می شود که 30 مبلغ برای این طرح در نظر گرفته ایم که  17 مبلغ از قم و 13 نفر مبلغ بومی استان هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقات مختلفی در این طرح پیش بینی شده  نظیر «قرآن بخوان جایزه بگیر» یا «نقاشی بکش جایزه بگیر» که در مجموع ۱۳ عنوان برنامه در این طرح اجرایی می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این طرح دوره های آموزشی برای خادمان برگزار شد و فضاسازی بقاع در این ایام صورت می گیرد و غبارروبی تا 28 اسفند انجام می شود و در خدمت زائران خواهیم بود.

 

وی یادآور شد: در سال های گذشته اجرای این طرح، ما از 23 استان زائر داشتیم و امیدواریم گردشگری مذهبی بیشتر رونق بگیرد.

 

کد خبر 1157680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha