ریشه کنی بی سوادی عامل دست یابی به توسعه پایدار است

مهر افزون گفا: مهمترین عامل دست یابی به توسعه پایدار ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه است و باید مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد مهرافزون» امروز(23 اسفند) در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان بروجرد، اظهار داشت:  در یکسال گذشته در سه مقطع سواد آموزی، انتقال و تحکیم ۴۹۵ سواد آموز در مراکز یادگیری محلی هدایت گلها مشغول به تحصیل بوده اند.

 

وی افزود: در کنار این آموزش کلاس‌های مهارتی با هدف آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی، درآمدزا، مهارت کار با کامپیوتر و یادگیری و به‌کاربردن آن نیز آموزش دیده اند.


مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: ایجاد انگیزه و ترغیب در بین بی‌سوادان و کم سوادان و همچنین شناسایی و جذب افراد بی سواد در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهرستان را امری ضروری دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: در امر شناسایی و فعالیت نهضت ارگان‌های زیاد همیار آموزش وپرورش هستند و در شهرستان بروجرد سه ارگان (شورای اسلامی شهر، شهرداری و ندامتگاه مرکزی) همکاری بسیار خوب و مستمری دارند.

 

مهر افزون بیان کرد: حضور واقعی در هر جامعه‌ای نیازمند سواد است و این باور هموار کننده حرکت به سمت نهادینه کردن نیاز آموزش در جامعه است.

 

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در بحث دستیابی به توسعه پایدار، ریشه کنی بی‌سوادی و آموزش باکیفیت است و به همین ‌منظور در جهت ایجاد فرصت‌های مناسب برای سوادآموزان و بزرگسالان بازمانده از تحصیل در بروجرد از برنامه های متنوع آموزشی و مهارتی استفاده می شود.

 

مهرافزون اظهار کرد: پالایش اسمی بی‌سوادان با همکاری مدارس و دیگر ادارات، برگزاری ۶ جلسه بهبود کیفیت و چهار جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی و معرفی و جذب ۶۸ نفر از آموزش دهندگان جهت گذراندن دوره های مهارت تدریس در دانشگاه فرهنگیان و استخدام پیمانی در آموزش وپرورش را از دیگر اقدامات یک ساله اداره نهضت سواد آموزی بروجرد بیان نود.

 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهار کرد: از مجموع ۴۹۵ نفر افراد جذب شده نهضت در سال جاری ۳۰۰نفر کم سواد و  ۱۹۵نفر بی سواد هستتد.

 

کد خبر 1157711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha