برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه سوری/ آماده باش ۷۱ تیم پلیس در گیلان برای نوروز

ملکی از آماده باش ۷۱ تیم پلیس راه و ۱۰ تیم نظارتی در گیلان برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پلیس در طرح نوروزی ۶ هزار نیرو را به صورت خودرویی، موتوری و گشت‌های پیاده به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عزیزالله ملکی» شامگاه دوشنبه( ۲۳ اسفند) در گفت‌وگوی خبری ضمن اشاره به تمهیدات پلیس برای برقراری نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: پلیس در دو حوزه اقدامات ایجابی و اقدامات سلبی برای حفظ نظم و امنیت در این ایام تلاش می‌کند.

 

فرمانده انتظامی گیلان اقدامات ایجابی پلیس را شامل اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم و آموزش به خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: برخورد با هنجارشکنان و پیشگیری از اقداماتی که امنیت روانی مردم را در چهارشنبه آخر سال بر هم می‌زند از اقدامات سلبی پلیس محسوب می‌شود.

 

ملکی با بیان اینکه نیروی انتظامی 650 گشت خودرویی و موتورسیکلت در سطح استان گیلان دارد و از ظرفیت بسیج و شوراها هم برای حفظ امنیت شب چهارشنبه آخر سال استفاده می‌کند ابراز داشت: پلیس در چند روز گذشته طرح‌های پاکسازی بسیار خوبی را برای جمع‌آوری مکان‌هایی که اقدام به تهیه مواد منفجره دست ساز می‌کنند داشته است.

 

وی از مسدود کردن حدود 500 کانال توسط نیروی انتظامی گیلان و دستگیری 170 نفر خبر داد و تصریح کرد: با دستگیری این افراد حدود یک میلیون انواع مواد محترقه مجاز و غیرمجاز هم توسط پلیس کشف و ضبط شد همچنین از ابتدای شروع طرح پلیس در بهمن امسال طرح‌های مختلفی در همین راستا اجرایی شده است.

 

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه پلیس برای حفظ آرامش جامعه در شب چهارشنبه آخر سال با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد داشت یادآور شد: پلیس هماهنگی لازم را با مقام قضایی انجام داده است و بدون شک در شب چهارشنبه آخر سال افراد هنجارشکن را دستگیر و علاوه بر خودشان خودروی آنان را نیز تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌کند.

 

ملکی طرح نوروزی پلیس را تشریح کرد و در مورد اینکه پلیس برای افزایش ایمنی تردد در راه‌ها و مدیریت ترافیک در نوروز برنامه‌ریزی کرده است بیان داشت: در چهار سال اخیر جانباختگان ناشی از تصادفات در استان گیلان کاهش پیدا کرده است.

 

وی از پیش بینی 71 تیم پلیس راه و 10 تیم نظارتی برای تعطیلات نوروز سخن گفت و با اشاره به اینکه طرح نوروز پلیس از 25 اسفند شروع می‌شود و تا 14 فروردین 1401 ادامه دارد اذعان کرد: امیدواریم باز هم در گیلان شاهد کاهش آمار جانباختگان تصادفات در گیلان باشیم و مردم با ما همکاری لازم را داشته باشند.

 

فرمانده انتظامی گیلان تمهیدات پلیس برای جلوگیری از سرقت در ایام نوروز را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: پلیس در طرح نوروزی ۶ هزار نیرو را به صورت خودرویی، موتوری و گشت‌های پیاده به کار خواهد گرفت و حدود 790 گشت خودرویی و موتورسیکلت هم در سطح استان دارد و از ظرفیت گشت رضوی بسیج هم استفاده می‌کند.

 

کد خبر 1157730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha