جوانان نخبه و نمونه آذربایجان شرقی تجلیل شدند

دوازدهمین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) با هدف گرامیداشت روز جوان و تجلیل از جوانان نخبه و نمونه آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، دوازدهمین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) و گرامیداشت روز جوان در آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در این مراسم با تبریک روز ملی جوان گفت: همانطور که در بیانیه دوم انقلاب آمده است؛ مدیران آینده کشور باید از جوانان نخبه کشور باشد؛ امروز از ظرفیت ۳۶ میلیون جوان ایرانی باید بهره مند شویم.

وی افزود: امسال ۴۵۰ جوان نخبه در موضوع اننخاب جوان نمونه در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند که از میان ایشان ۴۰ جوان نخبه و نمونه با رعایت ۱۲ شاخص بدون دخالت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از سراسر استان انتخاب شدند.

بنابر این گزارش، در ادامه این نشست تعدادی از جوانان نمونه استان به بیان مطالبات، مسائل و مشکلات خود پرداختند که مهم‌ترین موضوعات طرح‌ شده عبارت از «عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با بازار کار و در نتیجه بیکاری فارغ‌التحصیلان» و «نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای جامعه و لزوم حمایت از این شرکت‌ها برای تبدیل ایده‌ها به محصول» بوده است.

همچنین «نقش اشتغال در حل آسیب‌های اجتماعی و لزوم توجه به سامان‌دهی حوزه اشتغال در همه سطوح مدیریتی» و «توجه به کسب‌وکارهای کوچک و محلی و تسهیل در صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات مورد نیاز» از دیگر موارد طرح شده از سوی جوانان بود

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از 40 جوان نخبه و برگزیده استان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، نوآوری و خلاقیت، کسب‌وکار، فرهنگ و هنر، رسانه، ورزش، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت‌های قرآنی تجلیل شد.
 
همچنین در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهید دفاع مقدس مقصود دباغی‌نژاد، شهید مدافع حرم حاج صمد فاتح‌نژاد و شهدای مدافع سلامت ابراهیم خلیلی مولان و فرناز کیهان خدیوی قدردانی شد.

 

کد خبر 1157774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha