معرفی روستای پاک از مواد مخدر در فارس به همت جمعیت «احرار» همزمان با نیمه شعبان

دوست دار گفت: به همت جمعیت «احرار» روستای «خسویه» زرین ‌دشت در میلاد امام زمان (عج) به عنوان طلیعه ‌دار پاکی از مواد مخدر و اعتیاد در استان فارس معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجعفر دوست دار»، امروز (دوشنبه 23 اسفند) از پاکی یک روستا از اعتیاد برای اولین بار در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: به همت جمعیت «احرار» بیش از 80 نفر از معتادان روستای «خسویه» زرین ‌دشت استان فارس موفق به ترک مواد مخدر شدند.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس افزود: خیران نیز در این اقدام نقش موثری داشته اند و با نذر مهربانی و اهدای بسته‌ های حمایتی از خانواده‌ بیماران معتاد و با تقبل هزینه‌ های بهبودی، زمینه ‌ساز این اتفاق خدا پسندانه شده اند.

وی با اشاره به سطح مطالبه‌ عمومی مردم روستای «خسویه» از دستگاه‌ های قضایی و انتظامی گفت: این مطالبات موجب شد خرده ‌فروشان ‌مواد مخدر از منطقه بروند و این روستا روز جمعه 27 اسفند و مصادف با نیمه‌ شعبان و میلاد امام زمان (عج) به عنوان طلیعه ‌دار پاکی از مواد مخدر و اعتیاد در استان فارس معرفی شود.

دوست دار اعلام کرد: استاندار فارس و فرمانده‌ سپاه فجر در پیامی مکتوب از همت بی ‌نظیر مردم و جمعیت «احرار» این روستا تقدیر کرده‌ اند و اکنون «خسویه» اولین روستای عاری از اعتیاد در استان فارس نام گرفته است.

وی با تاکید بر فراگیری این حرکت در تمامی استان گفت: در شهر لپویی، چهار نفر از اعضای یک خانواده‌ پنج نفری، شامل پدر و سه پسرش که سالها به شیشه اعتیاد داشتند با تلاش جمعیت «احرار» لپویی پاک شده اند.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس ادامه داد: در روستای گچی شیراز نیز یک مادر دارای 2 فرزند است برای مبارزه با اعتیاد در این روستای چهار هزار نفری، کارگاه آموزشی برگزار می‌ کند و جلسات منظم مشاوره برگزار می‌ کند و در مدارس روستا مهارت «نه گفتن» را آموزش می دهد.

وی تاکید کرد: چراغِ جمعیت «احرار» یا هسته‌ های مردمی مقابله با اعتیاد، با راه ‌بری معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس است و هیئت‌ های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ ها، گروه ‌های جهادی، سمن ‌ها و تشکل‌ ها و ... برای تحقق اهداف این جمعیت مشارکت مطلوب دارند.

کد خبر 1157779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha