دیدار با خانواده زندانیان عامل موثر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: دیدار با خانواده مددجویان سنندجی و رسیدگی به مشکلات قضایی سرپرست خانوار و رفع نیازمندی‌های آنان عاملی موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان همزمان با ایام شعبانیه و سالروز ولادت باسعادت حضرت ولی عصر«عج» و با نزدیک شدن به عید باستانی نوروز، به منظور رسیدگی و حمایت از خانواده زندانیان با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آنان از تعدادی از خانواده‌های زندانیان سنندج دیدار کرد.

 

 

وی در این دیدارها که با حضور  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان‌های کردستان و مدیرکل کمیته امدادحضرت امام «ره» انجام شد، اظهار کرد: رسیدگی و حمایت از خانواده زندانیان با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آنان امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 



مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این دیدارها اضافه کرد: رسالت مراقبتی سازمان زندان‌ها در سال جاری با هدف حمایت از خانواده زتدانیان اقدامی موثر و ارزشمند در پیشگیری از ورود خانواده زندانیان بی‌سرپرست به چرخه جرم است.

 

 

فتحی عنوان کرد: همراهی مسئولانه مقامات قضایی در سرکشی از خانواده زندانیان عامل موثری در حل مشکلات قضایی سرپرست خانوارها با استفاده از امتیازات قانونی و تاسیسات قضایی بوده است.

 



در این دیدارها مشکلات قضایی مددجویان سرپرست خانواده با حضور مقامات قضایی بررسی و قول مساعد برای رفع و تسهیل مشکلات قضایی آنان با هدف حفظ حریم خانواده داده شد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام«ره» و مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان نیز در این دیدارها زمینه تامین کالاهای اساسی از جمله یخچال و تلوزیون و ...، تامین ودیعه مسکن، اختصاص وام بلاعوض و قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال و تامین هزینه درمانی فرزند زندانی شدند.

 


 

گفتنی است؛ از ابتدای سال تاکنون از تعداد بیش از یک‌هزار و 40 خانواده زندانیان با حضور مسئولین قضایی استان با همراهی مدیرکل زندان‌های استان، مدیران ادارات دولتی و موسسات خیریه استانی، مدیران انجمن حمایت زندانیان، فرمانداران، فرماندهان بسیج و خیرین دیدار و با اهداء بسته‌های معیشتی، تبلت برای فرزندان و کارت هدیه، اعطای ودیعه مسکن، اعطای تسهیلات اشتغالزایی، تامین جهیزیه و کالاهای اساسی، هزینه‌های درمانی و غیره از آنان دلجویی شده است.

کد خبر 1157787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha