مولفه اصلی در امر تحول، نیروی انسانی است

پارسانیا با بیان اینکه مولفه اصلی در امر تحول، نیروی انسانی است، گفت: نیروی انسانی با آموزش توانمند می شود و نقش اصلی را در تحول خواهد داشت. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز در همایش استانی "جوان، تحول، گام دوم" در زنجان اظهار کرد: در مبانی نظری سند تحول آموزش و پرورش به موضوع مدیریت تحول چندان توجه نشد، برای همین بود که طی ۱۰ سال گذشته الگوهایی مختلفی را برای مدیریت در این زمینه تجربه کردیم هر چند این تجربه ها هم در جای خود سرمایه است.  

 


علی پارسانیا یکی از ایرادهای تحول در آموزش و پرورش را ترسیم سیستم مکانیکی به معنای ماشین بود، افزود در حالی که آموزش و پروش یک نظام انسانی و اجتماعی است که هویت دارد. وی ادامه داد: تحول در نظام های اجتماعی، دفعی و سریع الوقوع نیست و در این چنین مواردی برای تغییر و تحول در سیستم، نیاز به تغییر الگوی مدیریت است که منطبق بر مولف ها و شرایط باشد. 

 


مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ضرورت نگاه ۲ سویه بین ستاد و صف در مجموعه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید صف را در اجری تحول، به رسمیت بشناسیم، صف ممکن است تصمیمات تحولی بهتری هم از ستاد بگیرد. 

 


وی با بیان اینکه اصلاح و تحول را باید از منطقه آموزشی شروع کنیم، اظهار داشت: باید به سمت تشکیل مناطق آموزشی تحولی حرکت کنیم.

 


پارسانیا با بیان اینکه مولفه اصلی در امر تحول، نیروی انسانی است، گفت: نیروی انسانی با آموزش توانمند می شود و نقش اصلی را در تحول خواهد داشت. 

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه معلمان جدید نسبت به سند تحول اشرافیت بسیار زیادی دارند، گفت: تلاشمان این است که سند تحول را به گفتمان غالب در جامعه فرهنگیان استان تبدیل کنیم.

 


علی اسماعیلی در خصوص وضعیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان زنجان، گفت: آموزش و پرورش زنجان با توجه به عملکرد خود، جایگاه خوبی را در این حوزه دارد.

 


وی به برگزاری دوره ها و کارگاه ها به منظور تبیین و آسیب شناسی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: تا آخر فروردین سال آینده صاحب یک سند ویژه برای چشم انداز ۱۴۰۴ بر اساس سند تحول برای استان خواهیم شد.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم، چراغ راهی برای چله دوم انقلاب است.

 


وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم در بخش های عمده ای از سند تحول آموزش و پرورش به عنوان یک بستر اصلی برای تدوین زیر نظام ها می تواند قرار بگیرد چرا که اشتراکات زیادی را با بیانیه گام دوم دارد.

کد خبر 1157796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha