دارالشفاء  زائر شهر رضوی برای خدمت به زائران نوروزی افتتاح می شود

استادآقا گفت: در آستانه سال جدید در جهت خدمت بیشتر به زائران فاز سوم زائر سرای رضوی کلنگ زنی می شود و دارالشفاء زائر شهر رضوی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدحسین استادآقا» در نشست خبری گزارش عملکرد سال 1400 و برنامه های نوروز 1401 اظهار داشت: در حوره مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی حدود 116 هزار خادمیار فعال در کشور، 31 دفتر تحت عنوان دبیرخانه کانون های خدمت رضوی در مراکز استان ها و حدود 400 رابط در شهرستان ها فعال هستند و این شبکه خادمیاری ما از طریق دبیرخانه های کانون خدمت، مجموعه ای از خدمات را در سراسر کشور ارائه می کند.

 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: ۱۹ کانون تخصصی ذیل دبیرخانه ها شکل گرفته است، مجموعه خادمیاری ما که اقشار مختلفی عضو این مجموعه هستند ذیل کانون های تخصصبی خود خدمت خود را ارائه می دهند. 

 

وی تصریح کرد: در معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت که مجموعه ای از خدمات در حوزه درمان ، اشتغال، تحصیل، مسکن و معیشت ارائه می کند در همین راستا امسال با مشارکت خادمیاران و کمک خیرین، 888 هزار بسته معیشتی در کشور تهیه و توزیع شد.

 

استادآقا افزود: توانمندسازی محرومین نیازمند اشتفالزایی است شاخص این کار اشتغال زنان سرپرست خانوار بود که ما در سال 1400، در 8 استان با ایجاد مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات و راهبری که تسهیلگران به ما ارائه دادند هدف گذاری کردیم. 

 

وی بیان کرد: در حوزه درمان نیز با همکاری ستاد حاشیه شهر که 8 پهنه تعریف شده است، 4 دستگاه اتوبوس بیمارستانی در رضویه و طرق خدمت رسانی داشتند همچنین در حوزه جهیزیه با همکاری خیرین و دبیرخانه های استانی 5 هزار تسهیلات جهیزیه در کشور صورت گرفته است.
 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اظهار داشت: در حوزه مرکز بانوان و خانواده چند کار شاخص انجام شده از جمله برگزاری دومین رویداد شکوه مادری که 28 هزار نفر ثبت نام کردند. «زندگی به سبک رضوی» یکی دیگر از برنامه های این حوزه بود که امسال 50 هزار مزدوج تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند که یک دوره سه ساله آموشی بوده است.

 

وی تصریح کرد: آزاد سازی 78 زندانی خانم جرایم غیر عمد و راه اندازی 4 مرکز جامع مشاوره بر اساس منابع دینی در مشهد و به طبع آن در ۳۱ استان ، 31 کلینیک همیار خدمت مشاوره رایگان از دیگر برنامه های حوزه مرکز بانوان است.

 

استادآقا با بیان اینکه موسسه تربیت بدنی آستان قدس با همکاری خادمیاران ورزشی اقلام ورزشی به حاشیه شهرهای کشور هدیه کرد ، در خصوص موسسه موقوقه زائر رضوی گفت:  21 مجتمع بین راهی در 7 استان و دو شهرک زائر شهر را اداره می کند و افتتاح مجتمع میان راهی میرجاوه با هزینه 50 میلیارد تومان افتتاح شد. 

 

وی با اشاره به خدمات رایگان به زائر اولی و محروم گفت: از سال 96 تاکنون، امسال خدمات رایگان به یک میلیون و 350 هزار نفر رسیده است. همچنین در آستانه سال جدید فاز سوم زائر سرای رضوی کلنگ زنی می شود و دارالشفا زائر سرا افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آستان قدس در رفع فقر استان مسئولیتی ندارد اما کمک کننده به دستگاهها در رفع این معضل است؛ افزود: در حوزه درمان حدود ۱۰ میلیارد تومان و در حوزه اشتغال ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است؛ همچنین برای ۱۳۶ محله محروم در استان که ۸۰ محله درمشهد هستند 8 محله هدف گذاری شده تا خدمات به صورت متمرکز به این 8 محله شود.

 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در حاشیه شهر توزیع شده است؛ در حوزه معتادان متهاجر به بهزیستی  و ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کرده ایم.

کد خبر 1157804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha