«میزبانی کریمانه و عهد جاودانه» شعار ما در استقبال از زائران نوروزی است

طالبی گفت: براساس پیش بینی ها در نوروز ۱۴۰۱ میزبان جمع کثیری از زائران خواهیم بود و شعار ما در سال پیش رو «میزبانی کریمانه و عهد جاودانه» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالحمید طالبی» در نشست خبری گزارش عملکرد سال 1400 و برنامه های نوروز 1401 در این آستان اظهار داشت: در سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی ۱۱ موسسه از جمله دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)،  بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، مدرسه عالی فقاهت، موسسه آفرینش ها، به نشر و  .. داریم که هر کدام عملکردهای زیادی دارند 

 

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی به قدری عظیم است که می تواند در سطح ملی و بین المللی اثرگدار باشد، کار اصلی ما فرهنگی و پژوهشی و یکی از وظایف اصلی ما تهیه پیوست های علمی و فرهنگی است و اینها در خدمت دستگاههای اقتصادی و اجرایی آستان هستند.

 

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی ها در نوروز 1401 میزبان جمع کثیری از زائران خواهیم بود و شعار ما در سال پیش رو «میزبانی کریمانه و عهد جاودانه» است. 

 

طالبی برگزاری دوره ادب حضور با موضوع حجاب و انصاف از جمله برنامه های آستان ویژه اصناف، هتلداران و ... عنوان کرد و افزود: در این طرح ۷۰ هزار نفر از اصناف و هتلداران .. با ده عنوان آموزشی، آموزش های لازم در جهت توسعه و ترویج فرهنگ میزبانی دیده اند.

 

وی با اشاره به اجرای سه رویداد فرهنگی در نوروز 1401 گفت: برپایی نمایشگاه بهار زندگی در نزدیکی حرم مطهر، ایجاد ۷ پایگاه ارائه کتاب در حرم مطهر و ۵ ایستگاه مطالعاتی در حرم به صورت ثابت و راه اندازی پردیس کتاب در ضلع شرقی باب الجواد در نوروز اتفاق خواهد افتاد. 

 

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تشرف ۴۹۰ دانش آموز بی بصاعت محروم به مشهد در سال پیش رو؛ گفت: طرح ایجاد مرکز نوآوری در بنیاد فرهنگی در دستور کار داریم.

 

 

کد خبر 1157810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha